Contribution of Philosophy in globalized societies for a interdisciplinary training formación interdisciplinar

Descripción del Articulo

In the first part of the article, we will diagnose the situation, possibilities, difficulties and challenges of education in the face of the effects of turboglobalization and the COVID-19 pandemic. And in the second part we will show some contributions that, in our opinion, philosophy can carry out,...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Mayos, Goncal
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/1897
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/rifce/article/view/1897
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:filosofía
globalización
intercultural
philosophy
globalization
Descripción
Sumario:In the first part of the article, we will diagnose the situation, possibilities, difficulties and challenges of education in the face of the effects of turboglobalization and the COVID-19 pandemic. And in the second part we will show some contributions that, in our opinion, philosophy can carry out, as an interdisciplinary, intercultural discipline open to thinking about the present.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).