Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL

Descripción del Articulo

The present study examined how the pedagogical factors related to learning influence in the development of research projects done by the students of the Faculty of Law and Political Sciences of Hermilio Valdizán National University. For this purpose an interview administered to students, evaluated b...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Nájar-Farro, César A.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/461
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/461
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:factores pedagógicos
aprendizaje
proyecto de investigación
pedagogical factors
learning
research Project
id REVUNHEVAL_45709d112e67c49a129f7c53dced7b22
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/461
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVALInfluencia de los factores pedagógicos en proyectos de investigación de la E.A.P. de derecho – UNHEVALNájar-Farro, César A.factores pedagógicosaprendizajeproyecto de investigaciónpedagogical factorslearningresearch ProjectThe present study examined how the pedagogical factors related to learning influence in the development of research projects done by the students of the Faculty of Law and Political Sciences of Hermilio Valdizán National University. For this purpose an interview administered to students, evaluated by university professors specialists in scientific research of our environment was used. The main components of the socio legal research process that is set to the undergraduate students were also reviewed. The analyzed data suggest that the pedagogical factors involved and some applied by university professors suffer from differences and deficiencies during its materialization; noting that it affects students, and henee in the negative result of the limited production of scientific research projects. It was described the opérate strategies: the reflection and the recognition of sources of existing support necessary to facilitate and improve the pedagogical factors related to learning that influence positively on the development of a research project.El estudio efectuado examinó cómo los factores pedagógicos relacionados con el aprendizaje influyen en la elaboración de los proyectos de investigación realizados por los estudiantes de la Facultad de Derecho y Ciencias Políticas de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán. Para dicho n se hizo uso de la entrevista interventiva administrada a estudiantes, evaluada por profesores universitarios especialistas en investigación científica de nuestro medio. Se examinaron igualmente los principales componentes del proceso de investigación sociojurídica que se establece a los estudiantes de pregrado. Los datos analizados sugieren que los factores pedagógicos intervinientes y algunos aplicados por los profesores universitarios adolecen de diferencias y deficiencias durante su materialización; observándose que el mismo repercute en los estudiantes, y por ende en el resultado negativo de la escasa producción de proyectos de investigación científica. Se describen las estrategias interventivas: la reflexión y el reconocimiento de fuentes de apoyo existentes necesarias para facilitar y mejorar los factores pedagógicos relacionados con el aprendizaje que influyen positivamente en la elaboración de un proyecto de investigación.Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/46110.46794/gacien.2.2.461Gaceta Científica; Vol. 2 Núm. 2 (2016); 101-1042617-43322414-2832reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/461/424info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/4612019-08-28T09:18:08Z
dc.title.none.fl_str_mv Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
Influencia de los factores pedagógicos en proyectos de investigación de la E.A.P. de derecho – UNHEVAL
title Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
spellingShingle Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
Nájar-Farro, César A.
factores pedagógicos
aprendizaje
proyecto de investigación
pedagogical factors
learning
research Project
title_short Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
title_full Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
title_fullStr Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
title_full_unstemmed Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
title_sort Influence of the educational factors in projects of investigator in the faculty of law – UNHEVAL
dc.creator.none.fl_str_mv Nájar-Farro, César A.
author Nájar-Farro, César A.
author_facet Nájar-Farro, César A.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv factores pedagógicos
aprendizaje
proyecto de investigación
pedagogical factors
learning
research Project
topic factores pedagógicos
aprendizaje
proyecto de investigación
pedagogical factors
learning
research Project
description The present study examined how the pedagogical factors related to learning influence in the development of research projects done by the students of the Faculty of Law and Political Sciences of Hermilio Valdizán National University. For this purpose an interview administered to students, evaluated by university professors specialists in scientific research of our environment was used. The main components of the socio legal research process that is set to the undergraduate students were also reviewed. The analyzed data suggest that the pedagogical factors involved and some applied by university professors suffer from differences and deficiencies during its materialization; noting that it affects students, and henee in the negative result of the limited production of scientific research projects. It was described the opérate strategies: the reflection and the recognition of sources of existing support necessary to facilitate and improve the pedagogical factors related to learning that influence positively on the development of a research project.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/461
10.46794/gacien.2.2.461
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/461
identifier_str_mv 10.46794/gacien.2.2.461
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/461/424
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Gaceta Científica; Vol. 2 Núm. 2 (2016); 101-104
2617-4332
2414-2832
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845702505050144768
score 12.748214
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).