Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán

Descripción del Articulo

There search aimed to implement the methodology for the accreditation of the masters of the graduate school of the Universidad Nacional Hermilio Valdizan (MAMEP) under CONEAU - Peru model, which was validated with self-assessment mastery program management and planning education - UNHEVAL; this rese...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Vargas-Roncal, Rosario
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.unheval.edu.pe:article/446
Enlace del recurso:http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/446
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Metodología
Autoevaluación
Acreditación
metodology
self-assessment
acreditation
id REVUNHEVAL_098b4486e111f58223862ea645e4397f
oai_identifier_str oai:revistas.unheval.edu.pe:article/446
network_acronym_str REVUNHEVAL
network_name_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository_id_str
spelling Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio ValdizánMetodología para la acreditación de las maestrías de la Universidad Nacional Hermilio ValdizánVargas-Roncal, RosarioMetodologíaAutoevaluaciónAcreditaciónmetodologyself-assessmentacreditationThere search aimed to implement the methodology for the accreditation of the masters of the graduate school of the Universidad Nacional Hermilio Valdizan (MAMEP) under CONEAU - Peru model, which was validated with self-assessment mastery program management and planning education - UNHEVAL; this research needs a set of tools, processes, actors and actions as a Sub Stages and steps that allow de composing the model standards CONEAU specific products and facilitate the implementation of the phases of accreditation. The proposed methodology MAMEP 8-stage, sub-stage 19 and 46 actions (activities) in order to make it more dynamic an application that automates the organization of the methodology and data processing was integrated: from generating records of both surveys, management indicators and deliverables records through the preparation of the report of the Central Committee and the improvement plan sending in the draft final report. To validate carried out self-assessment of mastery of Education, Major in Management and Educational Planning with the participation of teachers, students and stakeholders eventually methodology underwent evaluation for which13 teachers were consulted who participated in the self and his views regarding its applicability given a rating of 4.3 on a scale of 0 to 5, concluding that the methodology influences on self high degree of master.La investigación tuvo como objetivo la implementación de la metodología para la acreditación de las maestrías de la Escuela de Postgrado de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán (MAMEP) bajo el modelo CONEAU - Perú, que fue validada con la autoevaluación del programa de maestría gestión y planeamiento educativo - UNHEVAL; esta investigación precisa un conjunto de herramientas, procesos, actores y acciones a modo de etapas y sub etapas que permiten descomponer los estándares del modelo CONEAU en productos específicos y facilitar la ejecución de las fases de la acreditación. La metodología MAMEP propone 8 etapas, 19 sub etapas y 46 acciones (actividades); con el objetivo de darle más dinamismo se integró un aplicativo que automatiza la organización de la metodología y el procesamiento de datos: desde la generación de registros tanto de encuestas, de indicadores de gestión y registros de entregables pasando por la elaboración del informe del comité central y los planes de mejora finalizando en el borrador del informe final. Para validarlo se llevó a cabo la autoevaluación de la maestría de educación, mención Gestión y Planeamiento Educativo con la participación de docentes, estudiantes y grupos de interés, finalmente la metodología se sometió a evaluación para el cual se consultó a trece docentes quienes participaron en la autoevaluación y con su opinión respecto a su aplicabilidad dieron un calificación de 4.3 en una escala de 0 al 5, concluyendo que la metodología influye en alto grado en la autoevaluación de las maestrías.Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán2019-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/44610.46794/gacien.1.1.446Gaceta Científica; Vol. 1 Núm. 1 (2014); 17-212617-43322414-2832reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizáninstname:Universidad Nacional Hermilio Valdizaninstacron:UNHEVALspahttp://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/446/409info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.unheval.edu.pe:article/4462019-08-27T22:35:17Z
dc.title.none.fl_str_mv Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
Metodología para la acreditación de las maestrías de la Universidad Nacional Hermilio Valdizán
title Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
spellingShingle Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
Vargas-Roncal, Rosario
Metodología
Autoevaluación
Acreditación
metodology
self-assessment
acreditation
title_short Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
title_full Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
title_fullStr Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
title_full_unstemmed Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
title_sort Methodology for the accreditation of the masters of the University Hermilio Valdizán
dc.creator.none.fl_str_mv Vargas-Roncal, Rosario
author Vargas-Roncal, Rosario
author_facet Vargas-Roncal, Rosario
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Metodología
Autoevaluación
Acreditación
metodology
self-assessment
acreditation
topic Metodología
Autoevaluación
Acreditación
metodology
self-assessment
acreditation
description There search aimed to implement the methodology for the accreditation of the masters of the graduate school of the Universidad Nacional Hermilio Valdizan (MAMEP) under CONEAU - Peru model, which was validated with self-assessment mastery program management and planning education - UNHEVAL; this research needs a set of tools, processes, actors and actions as a Sub Stages and steps that allow de composing the model standards CONEAU specific products and facilitate the implementation of the phases of accreditation. The proposed methodology MAMEP 8-stage, sub-stage 19 and 46 actions (activities) in order to make it more dynamic an application that automates the organization of the methodology and data processing was integrated: from generating records of both surveys, management indicators and deliverables records through the preparation of the report of the Central Committee and the improvement plan sending in the draft final report. To validate carried out self-assessment of mastery of Education, Major in Management and Educational Planning with the participation of teachers, students and stakeholders eventually methodology underwent evaluation for which13 teachers were consulted who participated in the self and his views regarding its applicability given a rating of 4.3 on a scale of 0 to 5, concluding that the methodology influences on self high degree of master.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-06-21
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/446
10.46794/gacien.1.1.446
url http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/446
identifier_str_mv 10.46794/gacien.1.1.446
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.unheval.edu.pe/index.php/gacien/article/view/446/409
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
publisher.none.fl_str_mv Escuela de PosGrado - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
dc.source.none.fl_str_mv Gaceta Científica; Vol. 1 Núm. 1 (2014); 17-21
2617-4332
2414-2832
reponame:Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
instname:Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron:UNHEVAL
instname_str Universidad Nacional Hermilio Valdizan
instacron_str UNHEVAL
institution UNHEVAL
reponame_str Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
collection Revistas - Universidad Nacional Hermilio Valdizán
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846336692674363392
score 12.57617
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).