Tutoring and Teaching in Undergraduate University Programs

Descripción del Articulo

This article presents the results of a comparative analysis of student perceptions regarding the effectiveness of tutoring programs at the Universidad Nacional Agraria la Molina (UNALM) and the Universidad César Vallejo (UCV). Through a survey, the following tutorial aspects were evaluated: advice r...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Valdez Delgado, Silvia Lucía Anita, Díaz Barba, Armando Edwin, Sotomayor Ruiz, Rino Nicanor, Delgado Arenas, Raúl
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Nacional Agraria La Molina
Repositorio:Revistas - Universidad Nacional Agraria La Molina
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.lamolina.edu.pe:article/1900
Enlace del recurso:https://revistas.lamolina.edu.pe/index.php/tnu/article/view/1900
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Tutoría
tutor
formación profesional
enseñanza
universidad
pregrado
Tutor
vocational training
teaching
university
Descripción
Sumario:This article presents the results of a comparative analysis of student perceptions regarding the effectiveness of tutoring programs at the Universidad Nacional Agraria la Molina (UNALM) and the Universidad César Vallejo (UCV). Through a survey, the following tutorial aspects were evaluated: advice regarding the study plan, academic and professional guidance, monitoring of academic progress, identification of professional goals and skill development, emotional and motivational support, and assistance in solving career-related problems. Significant differences were found between both universities, allowing for the identification of strengths and areas for improvement in each institution’s tutoring programs.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).