Digital marketing strategies in the company CORPIEL S.A.C – Lima, 2022
Descripción del Articulo
Objective: determine the digital marketing strategies in the commercial area of the company Corpiel S.A.C – Lima, 2022. Material and method: The study has a qualitative approach, applied type, its design is non-experimental, correlational and cross-sectional, with a population of 300 clients over 18...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad María Auxiliadora |
| Repositorio: | Agora |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistaagora.com:article/203 |
| Enlace del recurso: | https://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/203 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Marketing digital Contenido ; Consumidor Conexión y comunidad |
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Digital marketing strategies in the company CORPIEL S.A.C – Lima, 2022Estrategias de marketing digital en la empresa CORPIEL S.A.C. – Lima, 2022Seminario Unzueta, Randall JesúsGabino Andrade, Mayli Patricia Huayama Abad, AnabelMarketing digitalContenido; ConsumidorConexión y comunidadObjective: determine the digital marketing strategies in the commercial area of the company Corpiel S.A.C – Lima, 2022. Material and method: The study has a qualitative approach, applied type, its design is non-experimental, correlational and cross-sectional, with a population of 300 clients over 18 years of age of both sexes who will visit the Corpiel S.A.C store, the data collection technique was the survey and the data collection instrument was the questionnaire, comprised of 24 items for the digital marketing variable grouped into 4 dimensions. Results: the digital marketing strategy related to content is at a very high level with 65%, according to consumers it is at a very high level with 68%, according to the connection 67% with a very high level and in function to the community is at a very high level with 70%. Conclusions: Regarding the digital marketing strategy related to content, we have to work so that customers find clear and precise information about the products and the service that we provide in person and online.Objetivo: Determinar las estrategias de marketing digital en el área comercial de la empresa CORPIEL S.A.C – Lima, 2022. Materiales y métodos: El estudio es de enfoque cuantitativo, tipo aplicada, su diseño es no experimental, correlacional y de corte transversal, contando con una población de 300 clientes que visitarán la tienda CORPIEL S.A.C, la técnica de recolección de datos fue la encuesta y el instrumento de recolección de datos fue un cuestionario, comprendido por 24 ítems agrupados en 4 dimensiones. Resultados: La estrategia de marketing digital relacionadas en función del contenido se encuentra en nivel muy alto con 65%, en función a los consumidores se encuentra en un nivel muy alto con 68%, en función a la conexión un 67% con nivel muy alto y en función a la comunidad se encuentra en un nivel muy alto con 70%. Conclusiones: En cuanto a la estrategia de marketing digital relacionado al contenido se tiene que trabajar para que los clientes encuentren una información clara y precisa de los productos y el servicio que le brindamos presencial y online. Universidad María Auxiliadora - UMA2022-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/20310.21679/203Revista Científica Ágora ; Vol. 9 Núm. 1 (2022); 37-442412-804X10.21679/arc.v9i1reponame:Agorainstname:Universidad María Auxiliadorainstacron:UMAspahttps://revistaagora.com/index.php/cieUMA/article/view/203/165Derechos de autor 2022 Randall Jesús Seminario Unzueta, Mayli Patricia Gabino Andrade, Anabel Huayama Abadhttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaagora.com:article/2032024-12-05T23:51:48Z |
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Objective: determine the digital marketing strategies in the commercial area of the company Corpiel S.A.C – Lima, 2022. Material and method: The study has a qualitative approach, applied type, its design is non-experimental, correlational and cross-sectional, with a population of 300 clients over 18 years of age of both sexes who will visit the Corpiel S.A.C store, the data collection technique was the survey and the data collection instrument was the questionnaire, comprised of 24 items for the digital marketing variable grouped into 4 dimensions. Results: the digital marketing strategy related to content is at a very high level with 65%, according to consumers it is at a very high level with 68%, according to the connection 67% with a very high level and in function to the community is at a very high level with 70%. Conclusions: Regarding the digital marketing strategy related to content, we have to work so that customers find clear and precise information about the products and the service that we provide in person and online. |
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Revista Científica Ágora ; Vol. 9 Núm. 1 (2022); 37-44 2412-804X 10.21679/arc.v9i1 reponame:Agora instname:Universidad María Auxiliadora instacron:UMA |
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