Changes in Financial Habits Caused by Fintech in Peru

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The goal of this study is to identify changes in the financial habits of the Peruvian population as a result of the growth and use of financial technologies. The study was conducted in a context where habits can be influenced by these technologies, consequently leading users to employ digital method...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Mejía Díaz, Cristian Alexander, Rojas Uribe, Mauricio José, Villanueva Flores, Rafael Mauricio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2023
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/6180
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6180
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Fintech
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spelling Changes in Financial Habits Caused by Fintech in PeruCambios en los hábitos financieros ocasionados por las fintech en el PerúMejía Díaz, Cristian AlexanderRojas Uribe, Mauricio JoséVillanueva Flores, Rafael MauricioFintechfinancial educationdigital transformationPerufintecheducación financieratransformación digitalPerúThe goal of this study is to identify changes in the financial habits of the Peruvian population as a result of the growth and use of financial technologies. The study was conducted in a context where habits can be influenced by these technologies, consequently leading users to employ digital methods that can offer benefits such as time saving, satisfaction and security. Mobile payment and currency exchange financial verticals were defined for the scope of this project. A survey was conducted on a sample of 384 users obtained from the database of a prominent bank in the country. It aims to obtain the users’ perception of the benefits and illustrate their new habits regarding financial operations. The use of fintech has had a clear impact on the way financial operations are done, generating new, more digital habits.El estudio tuvo como objetivo identificar los cambios en los hábitos financieros de la población peruana, a raíz del crecimiento y uso de las tecnologías financieras. Se llevó a cabo bajo el contexto de una creciente transformación digital, donde los hábitos pueden verse influenciados por estas tecnologías. En consecuencia, el usuario tiende a emplear métodos digitales que pueden otorgar beneficios como el ahorro de tiempo, satisfacción y seguridad. Se definieron verticales financieros de pago móvil e intercambio de divisas para el alcance del proyecto. Se realizó una encuesta a una muestra de 384 usuarios obtenidos de una base de datos de un banco reconocido. Se buscó obtener la percepción del usuario con respecto a los beneficios mencionados y demostrar los nuevos hábitos al realizar operaciones financieras. El uso de las fintech ha tenido un impacto evidente en la manera de realizar operaciones financieras y ha generado nuevos hábitos digitales.Universidad de Lima2023-06-21info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/618010.26439/ing.ind2023.n44.6180Ingeniería Industrial; No. 44 (2023); 137-157Ingeniería Industrial; Núm. 44 (2023); 137-1572523-63261025-992910.26439/ing.ind2023.n44reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6180/6257https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6180/6261https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/61802024-04-10T19:30:20Z
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