A Look at Big Data and the Conjoint Analysis

Descripción del Articulo

This article aims to expose the use of Big Data in Conjoint Analysis or analysis of sets (trade-off analysis). Companies  are always developing new products, which is aided by the use of market data in in order to research and identifying the preferences of their targeted customers. Current...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Linares-Barbero, Manuela
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ulima.edu.pe:article/581
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/581
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:big data
conjoint analysis
software Sawtoot
análisis de conjuntos
Software Sawtooth
id REVULIMA_d294d2f36eff3cddbb7b213558cccd36
oai_identifier_str oai:revistas.ulima.edu.pe:article/581
network_acronym_str REVULIMA
network_name_str Revistas - Universidad de Lima
repository_id_str
spelling A Look at Big Data and the Conjoint AnalysisUna mirada al big data y al análisis de conjuntosLinares-Barbero, Manuelabig dataconjoint analysissoftware Sawtootbig dataanálisis de conjuntosSoftware SawtoothThis article aims to expose the use of Big Data in Conjoint Analysis or analysis of sets (trade-off analysis). Companies  are always developing new products, which is aided by the use of market data in in order to research and identifying the preferences of their targeted customers. Currently, the cluster analysis is one of the most used tools within market research. This is because it helps cut costs in the process. Through descriptive research, various investigations using conjoint analysis can be reviewed to gather information and simulate software tools like Sawtooth, taking advantage of Big Data technology. It can be concluded that transactional and social information used with Big Data can efficiently aid researchers if used in conjunction with the conjoint analysis.En el presente artículo se busca exponer la utilización de big data en análisis de conjuntos (conjoint analysis). Las empresas deben desarrollar nuevos productos de forma constante, para lo cual usan investigaciones de mercados, identifi cando así los gustos y las preferencias de los clientes. En la actualidad, el análisis de conjuntos es una de las herramientas más empleadas en la investigación de mercados, debido a que ayuda a reducir costos en el proceso. A través de la investigación descriptiva se revisan diferentes estudios que han aplicado el análisis de conjunto para levantar información y simularla con las herramientas de software como el Sawtooth, aprovechando la tecnología de big data. Se puede concluir que la información transaccional y la información social que se maneja con big data nos ayudan, de una forma más efi ciente, en la utilización de análisis de conjuntos.Universidad de Lima2015-04-04info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/58110.26439/interfases2015.n008.581Interfases; No. 008 (2015); 163-176Interfases; Núm. 008 (2015); 163-176Interfases; n. 008 (2015); 163-1761993-491210.26439/interfases2015.n008reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/581/545Derechos de autor 2017 Interfasesinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/5812023-07-24T13:31:55Z
dc.title.none.fl_str_mv A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
Una mirada al big data y al análisis de conjuntos
title A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
spellingShingle A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
Linares-Barbero, Manuela
big data
conjoint analysis
software Sawtoot
big data
análisis de conjuntos
Software Sawtooth
title_short A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
title_full A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
title_fullStr A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
title_full_unstemmed A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
title_sort A Look at Big Data and the Conjoint Analysis
dc.creator.none.fl_str_mv Linares-Barbero, Manuela
author Linares-Barbero, Manuela
author_facet Linares-Barbero, Manuela
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv big data
conjoint analysis
software Sawtoot
big data
análisis de conjuntos
Software Sawtooth
topic big data
conjoint analysis
software Sawtoot
big data
análisis de conjuntos
Software Sawtooth
description This article aims to expose the use of Big Data in Conjoint Analysis or analysis of sets (trade-off analysis). Companies  are always developing new products, which is aided by the use of market data in in order to research and identifying the preferences of their targeted customers. Currently, the cluster analysis is one of the most used tools within market research. This is because it helps cut costs in the process. Through descriptive research, various investigations using conjoint analysis can be reviewed to gather information and simulate software tools like Sawtooth, taking advantage of Big Data technology. It can be concluded that transactional and social information used with Big Data can efficiently aid researchers if used in conjunction with the conjoint analysis.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-04-04
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/581
10.26439/interfases2015.n008.581
url https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/581
identifier_str_mv 10.26439/interfases2015.n008.581
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/581/545
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2017 Interfases
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2017 Interfases
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Lima
dc.source.none.fl_str_mv Interfases; No. 008 (2015); 163-176
Interfases; Núm. 008 (2015); 163-176
Interfases; n. 008 (2015); 163-176
1993-4912
10.26439/interfases2015.n008
reponame:Revistas - Universidad de Lima
instname:Universidad de Lima
instacron:ULIMA
instname_str Universidad de Lima
instacron_str ULIMA
institution ULIMA
reponame_str Revistas - Universidad de Lima
collection Revistas - Universidad de Lima
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844893189888016384
score 12.628075
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).