New ICT in the Peruvian Andes: Theoretical Foundation and Bibliographical Balance
Descripción del Articulo
On the one hand, this paper explains the theoretical foundations on which this proposal for digital anthropology in the Peruvian Andes is based (on the origins of digital anthropology, discussions on oral and written technology, and theories of digital technology as social practice). And, on the oth...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/1334 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1334 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Sumario: | On the one hand, this paper explains the theoretical foundations on which this proposal for digital anthropology in the Peruvian Andes is based (on the origins of digital anthropology, discussions on oral and written technology, and theories of digital technology as social practice). And, on the other hand, this paper presents a bibliographical balance of the studies on the new ICT in the Peruvian Andes (on identity expression, productive development and formal education in the Andean world). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).