Encourage Women to Remain in Secondary Education and Create Opportunities for STEM Careers
Descripción del Articulo
In this study, we intend to understand how public policies can mitigate the complex challenges linked to gender inequality in high school in Brazil. The role of public policies in dealing with gender issues is discussed, with a focus on high school, a stage that makes it possible to overcome challen...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2023 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | portugués |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/6606 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Interfases/article/view/6606 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | public policies gender inequality secondary education school dropouts STEM careers políticas públicas desigualdad de género educación secundaria abandono escolar carreras STEM desigualdade de gênero Ensino Médio evasão e abandono escolar carreias STEM |
Sumario: | In this study, we intend to understand how public policies can mitigate the complex challenges linked to gender inequality in high school in Brazil. The role of public policies in dealing with gender issues is discussed, with a focus on high school, a stage that makes it possible to overcome challenges faced by women in their study trajectories, especially in STEM careers (Science, Technology, Engineering and Mathematics). |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).