Semiotic approach to the notion of radial consumption

Descripción del Articulo

The title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Bendezú Untiveros, Raúl
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1993
Institución:Universidad de Lima
Repositorio:Revistas - Universidad de Lima
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1938
Enlace del recurso:https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:broadcasting
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spelling Semiotic approach to the notion of radial consumptionAproximación semiótica a la noción de consumo radialBendezú Untiveros, RaúlbroadcastingsemioticsradiodifusiónsemióticaThe title of this article refers to consumption, not reception. This alludes to a pragmatic and intersubjective dimension; that one to an economic dimension and to questions of market and value. Today communication is an economic good subject to a system of supply and demand, as well as a good with a symbolic value thanks to which it enters the universe of representations and symbolic uses made by a society, thus giving it its value and its objectivity. We can think that consuming a fungible economic good, like consuming radio as a means of communication, are activities that lead to conceptions rooted in our sensoriality and in our experience.El título de este artículo alude al consumo, no a la recepción. Esta alude a una dimensión pragmática e intersubjetiva; aquél a una dimensión económica y a cuestiones de mercado y valor. La comunicación es hoy un bien económico supeditado a un sistema de oferta y demanda, a la vez que un bien con un valor simbólico gracias al cual ingresa al universo de representaciones y usos simbólicos que hace una sociedad, otorgándole así su valiosidad y su objetualidad. Podemos pensar que consumir un bien económico fungible, como consumir la radio como medio de comunicación, son actividades que conducen a concepciones arraigadas en nuestra sensorialidad y en nuestra vivencia.Universidad de Lima. Facultad de Comunicación1993-08-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/193810.26439/contratexto1993.n006.1938Contratexto; No. 006 (1993); 35-43Contratexto; Núm. 006 (1993); 35-43Contratexto; n. 006 (1993); 35-431993-49041025-994510.26439/contratexto1993.n006reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/contratexto/article/view/1938/1940Copyright (c) 2019 Contratextoinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/19382023-07-21T20:04:59Z
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