What is quality 4.0? A review of the literature
Descripción del Articulo
The objective of the present research is to conduct a systematic literature review on the conceptual definition of Quality 4.0, the elements of Quality 4.0, the skills needed by employees for Quality 4.0, and the barriers that companies have been facing for the implementation of Quality 4.0. Fifty a...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/6890 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6890 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | industry 4.0 quality total quality management barriers skills industria 4.0 calidad gestión de la calidad total barreras habilidades |
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What is quality 4.0? A review of the literature¿Qué es la calidad 4.0? Una revisión de la literaturaHernández Chávez, GerardoHernández Chávez, YazminHernández Chávez, GerardoHernández Chávez, Yazminindustry 4.0qualitytotal quality managementbarriersskillsindustria 4.0calidadgestión de la calidad totalbarrerashabilidadesThe objective of the present research is to conduct a systematic literature review on the conceptual definition of Quality 4.0, the elements of Quality 4.0, the skills needed by employees for Quality 4.0, and the barriers that companies have been facing for the implementation of Quality 4.0. Fifty articles obtained from Scopus and Google Scholar were collected and reviewed over a period from 2017 to 2023. First, a descriptive analysis was performed according to the year of publication and publication sources. Next, the selected articles were classified according to the four research topics. This research contributes to the quality literature in which professionals, managers, entrepreneurs and researchers can understand and apply Quality 4.0 in order to improve the productivity and competitiveness of organizations.El objetivo de la presente investigación es realizar una revisión sistemática de la literatura acerca de la definición de la calidad 4.0, sus elementos, las habilidades que los empleados necesitan para aplicarla y las barreras que han estado enfrentando las empresas para su puesta en marcha. Se recopilaron y revisaron cincuenta artículos obtenidos de Scopus y Google Scholar en un periodo comprendido entre el 2017 y el 2023. En primer lugar, se realizó un análisis descriptivo de acuerdo al año de publicación y las fuentes de publicación. En seguida, los artículos seleccionados fueron clasificados de acuerdo con los cuatro temas de investigación. Finalmente, este estudio contribuye a la literatura de la calidad en la que profesionales, gerentes, empresarios e investigadores puedan comprender y aplicar la calidad 4.0 a fin de mejorar la productividad y competitividad de las organizaciones.Universidad de Lima2024-06-13info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/689010.26439/ing.ind2024.n046.6890Ingeniería Industrial; No. 46 (2024); 129-149Ingeniería Industrial; Núm. 46 (2024); 129-1492523-63261025-992910.26439/ing.ind2024.n046reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6890/7051https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/6890/7053info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/68902024-06-13T21:46:48Z |
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The objective of the present research is to conduct a systematic literature review on the conceptual definition of Quality 4.0, the elements of Quality 4.0, the skills needed by employees for Quality 4.0, and the barriers that companies have been facing for the implementation of Quality 4.0. Fifty articles obtained from Scopus and Google Scholar were collected and reviewed over a period from 2017 to 2023. First, a descriptive analysis was performed according to the year of publication and publication sources. Next, the selected articles were classified according to the four research topics. This research contributes to the quality literature in which professionals, managers, entrepreneurs and researchers can understand and apply Quality 4.0 in order to improve the productivity and competitiveness of organizations. |
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