A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces
Descripción del Articulo
This study presents the design of a set of R&D indicators specifically related to applications and grants for beginners in scientific & technological activities in a higher education institution. Initially, we propose the construction of a scorecard with a set of indicators and goals...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/5863 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | management by indicators methodological card control board balanced scorecard gestión por indicadores ficha metodológica tablero de control cuadro de mando integral |
id |
REVULIMA_1d374ab97820ce86f8ce60ed3229e80a |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.ulima.edu.pe:article/5863 |
network_acronym_str |
REVULIMA |
network_name_str |
Revistas - Universidad de Lima |
repository_id_str |
|
spelling |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spacesUna propuesta de diseño de indicadores de I+D en espacios de educación superiorRossi, SilvanoIllescas, Gustavomanagement by indicatorsmethodological cardcontrol boardbalanced scorecardgestión por indicadoresficha metodológicatablero de controlcuadro de mando integralThis study presents the design of a set of R&D indicators specifically related to applications and grants for beginners in scientific & technological activities in a higher education institution. Initially, we propose the construction of a scorecard with a set of indicators and goals for the strategic aim of increasing the number of students with the mentioned scholarships. The general objective is their future integration into the institution's balanced scorecard. This paper explains the methodology for implementing the indicators, the scorecard, and the analysis of the measurements provided by the indicators for the subsequent decision-making and necessary actions. We conclude that the implemented scorecard offers the information required for management through indicators.Este trabajo presenta el diseño de un conjunto de indicadores de I+D específicamente relacionados con las postulaciones y otorgamiento de becas de iniciación en actividades científico-tecnológicas en una institución de educación superior. Se plantea inicialmente la construcción de un tablero de control con un conjunto de indicadores y metas para lograr el objetivo estratégico de incrementar la cantidad de estudiantes con dichas becas. Se apunta al objetivo general de su integración futura al cuadro de mando integral de la institución. Se presenta la metodología para la implantación de los indicadores, el tablero de control y el análisis de las mediciones brindadas por los indicadores, para la posterior toma de decisiones e implementación de las acciones necesarias. Se concluye que el tablero de control brinda la información necesaria para la gestión mediante el uso de indicadores.Universidad de Lima2022-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdftext/htmlhttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/586310.26439/ing.ind2022.n42.5863Ingeniería Industrial; No. 42 (2022); 139-158Ingeniería Industrial; Núm. 42 (2022); 139-1582523-63261025-992910.26439/ing.ind2022.n42reponame:Revistas - Universidad de Limainstname:Universidad de Limainstacron:ULIMAspahttps://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863/5692https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863/6518https://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ulima.edu.pe:article/58632024-10-14T15:39:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces Una propuesta de diseño de indicadores de I+D en espacios de educación superior |
title |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
spellingShingle |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces Rossi, Silvano management by indicators methodological card control board balanced scorecard gestión por indicadores ficha metodológica tablero de control cuadro de mando integral |
title_short |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
title_full |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
title_fullStr |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
title_full_unstemmed |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
title_sort |
A proposal for the design of r&d indicators in higher education spaces |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Rossi, Silvano Illescas, Gustavo |
author |
Rossi, Silvano |
author_facet |
Rossi, Silvano Illescas, Gustavo |
author_role |
author |
author2 |
Illescas, Gustavo |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
management by indicators methodological card control board balanced scorecard gestión por indicadores ficha metodológica tablero de control cuadro de mando integral |
topic |
management by indicators methodological card control board balanced scorecard gestión por indicadores ficha metodológica tablero de control cuadro de mando integral |
description |
This study presents the design of a set of R&D indicators specifically related to applications and grants for beginners in scientific & technological activities in a higher education institution. Initially, we propose the construction of a scorecard with a set of indicators and goals for the strategic aim of increasing the number of students with the mentioned scholarships. The general objective is their future integration into the institution's balanced scorecard. This paper explains the methodology for implementing the indicators, the scorecard, and the analysis of the measurements provided by the indicators for the subsequent decision-making and necessary actions. We conclude that the implemented scorecard offers the information required for management through indicators. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863 10.26439/ing.ind2022.n42.5863 |
url |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863 |
identifier_str_mv |
10.26439/ing.ind2022.n42.5863 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863/5692 https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Ingenieria_industrial/article/view/5863/6518 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Lima |
dc.source.none.fl_str_mv |
Ingeniería Industrial; No. 42 (2022); 139-158 Ingeniería Industrial; Núm. 42 (2022); 139-158 2523-6326 1025-9929 10.26439/ing.ind2022.n42 reponame:Revistas - Universidad de Lima instname:Universidad de Lima instacron:ULIMA |
instname_str |
Universidad de Lima |
instacron_str |
ULIMA |
institution |
ULIMA |
reponame_str |
Revistas - Universidad de Lima |
collection |
Revistas - Universidad de Lima |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1844893188754505728 |
score |
13.04064 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).