Development of creativity: design and evaluation of a program of intervention
Descripción del Articulo
The intervention program based on the five stages of the Amabile´s creative process was applied to a group of second year students majoring in industrial design considering the combination of intellectual attributes, cognitive style, personality and strategies. There was an effort to eliminate barri...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2002 |
Institución: | Universidad de Lima |
Repositorio: | Revistas - Universidad de Lima |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.ulima.edu.pe:article/843 |
Enlace del recurso: | https://revistas.ulima.edu.pe/index.php/Persona/article/view/843 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | creativity intervention program creatividad programa de intervención |
Sumario: | The intervention program based on the five stages of the Amabile´s creative process was applied to a group of second year students majoring in industrial design considering the combination of intellectual attributes, cognitive style, personality and strategies. There was an effort to eliminate barriers to creativity, creating a suitable atmosphere that encouraged adequate attitudes to develop creative skills. Results show that creative programs in schools, adapted to students’ characteristics, will promote an increase in creative skills. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).