Education, Science Education and Pedagogy

Descripción del Articulo

An approach on Education, Science Education and Pedagogy was performed by analysis of definitions, objectives, rationale, their scientific attribute and their interrelationships. It was concluded that education is not a science, but a process leading to each person: to find, to promote and growing a...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Valencia Salazar, Edilberto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2015
Institución:Universidad Le Cordon Bleu
Repositorio:Revistas - Universidad Le Cordon Bleu
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs2.172.177.98.34:article/21
Enlace del recurso:https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:educación, ciencias de la educación, pedagogía
education, sciences of the education, pedagogy
id REVULCB_61ab87eb00e8217cb63d3297e3102dbb
oai_identifier_str oai:ojs2.172.177.98.34:article/21
network_acronym_str REVULCB
network_name_str Revistas - Universidad Le Cordon Bleu
repository_id_str
spelling Education, Science Education and PedagogyEducación, Ciencias de la Educación y PedagogíaValencia Salazar, Edilbertoeducación, ciencias de la educación, pedagogíaeducation, sciences of the education, pedagogyAn approach on Education, Science Education and Pedagogy was performed by analysis of definitions, objectives, rationale, their scientific attribute and their interrelationships. It was concluded that education is not a science, but a process leading to each person: to find, to promote and growing among others, their creative potential, and this is achieved if the human being: learning to know, learning to do, learn to live and learn to be. There is no science itself of Education but it is based on theories of other sciences. What does exist is sciences underlying, explain and been apply in Education. Pedagogy is part of the construct of Education, is immersed linking theory with another to translate the goals of Education in humans. Also, it was shown that pedagogy is not a science, and the definition that best fits is redefining the art of teaching.Realiza una aproximación sobre Educación, Ciencias de la Educación y Pedagogía mediante análisis de definiciones, objetivos, fundamentos, su carácter científico y sus interrelaciones. Se concluye que la Educación no es una Ciencia, pero si un proceso que conduce a cada persona a: encontrar, promover y elevar entre otras, sus potencialidades creativas, y esto se logra si el ser humano: aprende a conocer, aprende a hacer, aprende a vivir y aprende a ser. No existe una ciencia propia de la Educación si no que se apoya en teorías de otras ciencias. Lo que si existen es ciencias que fundamentan, explican y se aplican en Educación. La Pedagogía es parte del constructo de la Educación, está inmersa enlazando una teoría con otra para plasmar los objetivos de la Educación en el ser humano. Así mismo, se demostró que la Pedagogía tampoco es una ciencia, y la definición que mejor se ajusta es redefiniéndola como el arte de enseñar.Universidad Le Cordon Bleu2015-12-05info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 2 Núm. 2 (2015); 37-452409-1537reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleuinstname:Universidad Le Cordon Bleuinstacron:ULCBspahttps://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21/212Derechos de autor 2018 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleuinfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs2.172.177.98.34:article/212020-06-09T11:44:54Z
dc.title.none.fl_str_mv Education, Science Education and Pedagogy
Educación, Ciencias de la Educación y Pedagogía
title Education, Science Education and Pedagogy
spellingShingle Education, Science Education and Pedagogy
Valencia Salazar, Edilberto
educación, ciencias de la educación, pedagogía
education, sciences of the education, pedagogy
title_short Education, Science Education and Pedagogy
title_full Education, Science Education and Pedagogy
title_fullStr Education, Science Education and Pedagogy
title_full_unstemmed Education, Science Education and Pedagogy
title_sort Education, Science Education and Pedagogy
dc.creator.none.fl_str_mv Valencia Salazar, Edilberto
author Valencia Salazar, Edilberto
author_facet Valencia Salazar, Edilberto
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv educación, ciencias de la educación, pedagogía
education, sciences of the education, pedagogy
topic educación, ciencias de la educación, pedagogía
education, sciences of the education, pedagogy
description An approach on Education, Science Education and Pedagogy was performed by analysis of definitions, objectives, rationale, their scientific attribute and their interrelationships. It was concluded that education is not a science, but a process leading to each person: to find, to promote and growing among others, their creative potential, and this is achieved if the human being: learning to know, learning to do, learn to live and learn to be. There is no science itself of Education but it is based on theories of other sciences. What does exist is sciences underlying, explain and been apply in Education. Pedagogy is part of the construct of Education, is immersed linking theory with another to translate the goals of Education in humans. Also, it was shown that pedagogy is not a science, and the definition that best fits is redefining the art of teaching.
publishDate 2015
dc.date.none.fl_str_mv 2015-12-05
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21
url https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ulcb.edu.pe/index.php/REVISTAULCB/article/view/21/212
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2018 Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Le Cordon Bleu
publisher.none.fl_str_mv Universidad Le Cordon Bleu
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Investigaciones de la Universidad Le Cordon Bleu; Vol. 2 Núm. 2 (2015); 37-45
2409-1537
reponame:Revistas - Universidad Le Cordon Bleu
instname:Universidad Le Cordon Bleu
instacron:ULCB
instname_str Universidad Le Cordon Bleu
instacron_str ULCB
institution ULCB
reponame_str Revistas - Universidad Le Cordon Bleu
collection Revistas - Universidad Le Cordon Bleu
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845160523086168064
score 13.754011
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).