News Gap and media concentration: a study about agendas, frames and news consumption on vaccines during Covid-19 in Argentina

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This paper analyzes the media agendas on the vaccination process against Covid-19 in the main digital media in Argentina and the consumption of these news on Facebook, the main world´s social network. From a content analysis on the most relevant news in digital media on the subject and on those with...

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Detalles Bibliográficos
Autor: Zunino, Esteban
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2626
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2626
Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling News Gap and media concentration: a study about agendas, frames and news consumption on vaccines during Covid-19 in ArgentinaBrechas y concentración de la información: un estudio sobre agendas, encuadres y consumos de noticias sobre vacunas en el marco del Covid-19 en la ArgentinaZunino, Estebanmedios digitalesFacebookagendaencuadresCovid-19digital mediaFacebookagenda settinframingCovid-19This paper analyzes the media agendas on the vaccination process against Covid-19 in the main digital media in Argentina and the consumption of these news on Facebook, the main world´s social network. From a content analysis on the most relevant news in digital media on the subject and on those with the highest level of engagement, it was intended to determine: 1) the thematic composition of both agendas; 2) the differential presence of actors and points of view in the news; 3) the predominant affective attributes in the media treatment and in the public agenda; and 4) the frames that shaped the information in each of the platforms. The results show the existence of news gaps in terms of topics and frames, in a context of a heavily concentrated media environment. El presente trabajo analiza las agendas mediáticas sobre el proceso de vacunación contra el Covid-19 en los principales medios digitales de la Argentina y el consumo de esas noticias en la red social Facebook, la de mayor penetración a nivel global. A partir de un análisis de contenido sobre las noticias más relevantes sobre el tema en los diarios digitales y sobre las que mayor nivel de involucramiento generaron en los usuarios determinó: 1) la composición temática de ambas agendas; 2) la presencia de actores y puntos de vista en las noticias; 3) los atributos afectivos predominantes en el tratamiento informativo y en la agenda de los públicos; y 4) los encuadres que moldearon la información en cada una de las plataformas. Los resultados evidencian la existencia de brechas entre la oferta informativa y el consumo de noticias, en un marco de una fuerte concentración de las lecturas entre las principales empresas mediáticas del país.  Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-03-18info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/262610.26441/RC21.1-2022-A24Revista de Comunicación; Vol. 21 No. 1 (2022); 469-495Revista de Comunicación; Vol. 21 Núm. 1 (2022); 469-4952227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2626/2180https://revistadecomunicacion.com/article/view/2626/2210Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/26262022-09-08T22:56:32Z
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