Ombudsman's situation in Brazil

Descripción del Articulo

In the following text, Beraba accounts for the singularities which define his job as ombudsman of Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo. In his presentation, Beraba offers a brief context of the press situation in his country, describes the ways in which Folha de Sao Paulo's ombudsman works an...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Beraba, Marcelo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2856
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2856
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ombudsman en Brasil
Ombudsman's situation in Brazil
id REVUDEP_f4e2508dc62ba1618f413c429040b422
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2856
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Ombudsman's situation in BrazilSituación del ombudsman en BrasilBeraba, Marceloombudsman en BrasilOmbudsman's situation in BrazilIn the following text, Beraba accounts for the singularities which define his job as ombudsman of Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo. In his presentation, Beraba offers a brief context of the press situation in his country, describes the ways in which Folha de Sao Paulo's ombudsman works and finally encourages the civil society to provide itself with new media observatories. With them he shares the common will of achieving quality press.En el siguiente texto, Marcelo Beraba da cuenta de las singularidades que definen su trabajo como ombudsman del diario brasileño Folha de Sao Paulo. En su exposición, Beraba ofrece un breve contexto de la situación de la prensa en su país, describe las formas de trabajo del ombudsman en Folha de Sao Paulo y anima finalmente a que la sociedad civil se dote de nuevos observatorios de medios. Con ellos comparte el común empeño de conseguir una prensa de calidad.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-06info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2856Revista de Comunicación; Vol. 4 No. 1 (2005); 66-73Revista de Comunicación; Vol. 4 Núm. 1 (2005); 66-732227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2856/2373Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28562022-06-07T02:03:02Z
dc.title.none.fl_str_mv Ombudsman's situation in Brazil
Situación del ombudsman en Brasil
title Ombudsman's situation in Brazil
spellingShingle Ombudsman's situation in Brazil
Beraba, Marcelo
ombudsman en Brasil
Ombudsman's situation in Brazil
title_short Ombudsman's situation in Brazil
title_full Ombudsman's situation in Brazil
title_fullStr Ombudsman's situation in Brazil
title_full_unstemmed Ombudsman's situation in Brazil
title_sort Ombudsman's situation in Brazil
dc.creator.none.fl_str_mv Beraba, Marcelo
author Beraba, Marcelo
author_facet Beraba, Marcelo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv ombudsman en Brasil
Ombudsman's situation in Brazil
topic ombudsman en Brasil
Ombudsman's situation in Brazil
description In the following text, Beraba accounts for the singularities which define his job as ombudsman of Brazilian newspaper Folha de Sao Paulo. In his presentation, Beraba offers a brief context of the press situation in his country, describes the ways in which Folha de Sao Paulo's ombudsman works and finally encourages the civil society to provide itself with new media observatories. With them he shares the common will of achieving quality press.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-06-06
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2856
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2856
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2856/2373
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 4 No. 1 (2005); 66-73
Revista de Comunicación; Vol. 4 Núm. 1 (2005); 66-73
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978023429668864
score 13.936249
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).