The radio advertising in Brazil: the phases of its historical evolution (1922-1990)
Descripción del Articulo
According to the results of studies about broadcasting media in Brazil, the history of the radio is divided in three phases. The first embraces the period between 1922 and 1935, that corresponds to the experimental transmission stage. The second period (1935-1955) is characterized by the consolidati...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2867 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2867 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | publicidad radiofónica Brasil evolución histórica radio advertising Brazil historical evolution |
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The radio advertising in Brazil: the phases of its historical evolution (1922-1990)La publicidad radiofónica en Brasil: las etapas de su evolución histórica (1922-1990)Reis, Clóvis publicidad radiofónicaBrasilevolución históricaradio advertisingBrazilhistorical evolutionAccording to the results of studies about broadcasting media in Brazil, the history of the radio is divided in three phases. The first embraces the period between 1922 and 1935, that corresponds to the experimental transmission stage. The second period (1935-1955) is characterized by the consolidation of the radio as a media. The last one, the period between 1955 and 1976, reflects the lost of media space due to the television. The present paper has the main proposal to describe the development of the radio as a media in Brazil and its role as advertising in every period. This paper also explains the use of radio advertising after the 70's.Los estudios sobre la radiofusión afirman que, en Brasil, la historia de la radio se divide en tres etapas. La primera abarca el período entre 1922 y 1935 y corresponde a la fase de transmisión experimental. El período entre 1935 y 1955 caracteriza la consolidación de la radio, mientras la etapa entre 1955 y 1976 rafleja la pérdida de espacio frente a la televisión. La presente descriptión es un desarrollo de dicha propuesta, pero se concentra en el papel que ha ocupado la publicidad radiofónica en cada período. El trabajo desarrolla la fase posterior a la década de los 70.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2867Revista de Comunicación; Vol. 3 No. 1 (2004); 20-35Revista de Comunicación; Vol. 3 Núm. 1 (2004); 20-352227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2867/2384Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28672022-06-10T02:59:56Z |
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According to the results of studies about broadcasting media in Brazil, the history of the radio is divided in three phases. The first embraces the period between 1922 and 1935, that corresponds to the experimental transmission stage. The second period (1935-1955) is characterized by the consolidation of the radio as a media. The last one, the period between 1955 and 1976, reflects the lost of media space due to the television. The present paper has the main proposal to describe the development of the radio as a media in Brazil and its role as advertising in every period. This paper also explains the use of radio advertising after the 70's. |
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