Commentaries on John Ford’s humanism
Descripción del Articulo
We depart from a humanism which favors the human being, and in which through his deep knowledge promotes him, impelling him to be better. Thus, we have gone to cinema to see him focused on arts (different from productions that have a sole commercial purpose). Within the film industry as an art, we h...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2831 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2831 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Humanismo John Ford arte valores identidad madurez temporalidad Humanism art values identity maturity temporality |
| id |
REVUDEP_dee5de2c1ac74375cdeb3b840373ac81 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2831 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Commentaries on John Ford’s humanismComentarios al humanismo de John FordCastillo, Genara HumanismoJohn FordartevaloresidentidadmadureztemporalidadHumanismJohn FordartvaluesidentitymaturitytemporalityWe depart from a humanism which favors the human being, and in which through his deep knowledge promotes him, impelling him to be better. Thus, we have gone to cinema to see him focused on arts (different from productions that have a sole commercial purpose). Within the film industry as an art, we have paid attention to those great movie directors in which humanism can be found. As an example, we have chosen John Ford. We feel sorry for not having been able to address to other great ones such as Frank Capra, Sergei Eisentein, Ingmar Bergman, Charles Chaplin, Elia Kazan, Akira Kurosawa or other remarkable directors. John Ford is a great film director who goes for the human being; he deepens in him in such a way that he obtains a deep balance in his vision of the misery and the human greatness, avoiding, therefore, any kind of reductionism. He presents us with a view of the human life in anxiety, in search of something that extinguishes his infinite thirst; in that vital plot he highlights the heroism, the passion and the strength on the truth, on authentic things, on the good.Partimos de un humanismo que esté a favor del ser humano, que a través de su profundo conocimiento lo promueva, lo impulse, a ser mejor. A partir de ahí hemos ido al cine para verlo centrado en el arte (diferente de aquél que tiene como finalidad ser comercial). Dentro del cine como arte nos hemos fijado en sus grandes directores, en los que se puede encontrar un gran humanismo. Como muestra hemos elegido a John Ford. Nos apena no haber podido dedicarnos a otros grandes como Frank Capra, Sergei Eisentein, Ingmar Bergman, Charles Chaplin, Elia Kazan, Akira Kurosawa u otros notables directores. John Ford es un gran cineasta que apuesta por el ser humano, profundiza en él de tal manera que logra un profundo equilibrio en su visión de la miseria y de la grandeza humana, evitando así el reduccionismo. Nos presenta una visión de la vida humana en tensión, en búsqueda de algo que apague su sed de infinito. En esa trama vital destaca el heroísmo, la pasión y la fortaleza por la verdad, por lo auténtico, por el bien.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2831Revista de Comunicación; Vol. 6 No. 1 (2007); 89-98Revista de Comunicación; Vol. 6 Núm. 1 (2007); 89-982227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2831/2348Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28312022-06-04T01:14:06Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Commentaries on John Ford’s humanism Comentarios al humanismo de John Ford |
| title |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| spellingShingle |
Commentaries on John Ford’s humanism Castillo, Genara Humanismo John Ford arte valores identidad madurez temporalidad Humanism John Ford art values identity maturity temporality |
| title_short |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| title_full |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| title_fullStr |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| title_full_unstemmed |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| title_sort |
Commentaries on John Ford’s humanism |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Castillo, Genara |
| author |
Castillo, Genara |
| author_facet |
Castillo, Genara |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Humanismo John Ford arte valores identidad madurez temporalidad Humanism John Ford art values identity maturity temporality |
| topic |
Humanismo John Ford arte valores identidad madurez temporalidad Humanism John Ford art values identity maturity temporality |
| description |
We depart from a humanism which favors the human being, and in which through his deep knowledge promotes him, impelling him to be better. Thus, we have gone to cinema to see him focused on arts (different from productions that have a sole commercial purpose). Within the film industry as an art, we have paid attention to those great movie directors in which humanism can be found. As an example, we have chosen John Ford. We feel sorry for not having been able to address to other great ones such as Frank Capra, Sergei Eisentein, Ingmar Bergman, Charles Chaplin, Elia Kazan, Akira Kurosawa or other remarkable directors. John Ford is a great film director who goes for the human being; he deepens in him in such a way that he obtains a deep balance in his vision of the misery and the human greatness, avoiding, therefore, any kind of reductionism. He presents us with a view of the human life in anxiety, in search of something that extinguishes his infinite thirst; in that vital plot he highlights the heroism, the passion and the strength on the truth, on authentic things, on the good. |
| publishDate |
2022 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2022-06-03 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2831 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2831 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2831/2348 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 6 No. 1 (2007); 89-98 Revista de Comunicación; Vol. 6 Núm. 1 (2007); 89-98 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1741978023378288640 |
| score |
13.915032 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).