Big Data and Public Relations. A literature review
Descripción del Articulo
The growing activity generated in digital communication platforms is raising new forms of relationship between organizations and their publics of interest. This has triggered, in turn, the production of a large amount of information, an explosion of data known as Big Data. In this new context, there...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1029 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1029 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | relaciones públicas Big Data gestión de datos y comunicación public relations data management and Communication |
| id |
REVUDEP_ce297efa7377e84b78fef0c421852605 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/1029 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Big Data and Public Relations. A literature reviewBig data y Relaciones Públicas. Una revisión bibliográfica del estado de la cuestiónPereira Villazón, TatianaPortilla Manjón, IdoiaRodríguez Salcedo, Nataliarelaciones públicasBig Datagestión de datos y comunicaciónpublic relationsBig Datadata management and CommunicationThe growing activity generated in digital communication platforms is raising new forms of relationship between organizations and their publics of interest. This has triggered, in turn, the production of a large amount of information, an explosion of data known as Big Data. In this new context, there is a need to study how the management of this huge amount of information faced in public relations, which is constantly generated at high speed and which requires even real-time management. In this work, we present a bibliographic review of the current state of research on the management of Big Data in Public Relations. The results showed a total 41 works. A content analysis of these works found that the activities of internal communications, media relations, crisis communications and issues management are the most related to massive data management. La creciente actividad generada en las plataformas digitales de comunicación está suscitando nuevas formas de relación entre las organizaciones y sus públicos de interés. Esto ha desencadenado, a su vez, la producción de una gran cantidad de información, una explosión de datos conocida como Big Data.En este nuevo contexto, surge la necesidad de estudiar cómo se afronta en Relaciones Públicas el manejo de esta ingente cantidad de información, que se genera de manera constante, a gran velocidad y que exige una gestión incluso en tiempo real. Este trabajo realiza una revisión bibliográfica del estado actual de la investigación sobre la gestión de Big Data en Relaciones Públicas. El resultado del análisis es un total de 41 trabajos. A través del análisis de contenido, se constata que las actividades de comunicación interna, relaciones con los medios, comunicación de crisis e issues management son las más vinculadas a la gestión de datos. Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-02-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/102910.26441/RC18.1-2019-A8Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 1 (2019)Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 1 (2019)2227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1029/989info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/10292021-07-13T00:45:55Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Big Data and Public Relations. A literature review Big data y Relaciones Públicas. Una revisión bibliográfica del estado de la cuestión |
| title |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| spellingShingle |
Big Data and Public Relations. A literature review Pereira Villazón, Tatiana relaciones públicas Big Data gestión de datos y comunicación public relations Big Data data management and Communication |
| title_short |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| title_full |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| title_fullStr |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| title_full_unstemmed |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| title_sort |
Big Data and Public Relations. A literature review |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Pereira Villazón, Tatiana Portilla Manjón, Idoia Rodríguez Salcedo, Natalia |
| author |
Pereira Villazón, Tatiana |
| author_facet |
Pereira Villazón, Tatiana Portilla Manjón, Idoia Rodríguez Salcedo, Natalia |
| author_role |
author |
| author2 |
Portilla Manjón, Idoia Rodríguez Salcedo, Natalia |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
relaciones públicas Big Data gestión de datos y comunicación public relations Big Data data management and Communication |
| topic |
relaciones públicas Big Data gestión de datos y comunicación public relations Big Data data management and Communication |
| description |
The growing activity generated in digital communication platforms is raising new forms of relationship between organizations and their publics of interest. This has triggered, in turn, the production of a large amount of information, an explosion of data known as Big Data. In this new context, there is a need to study how the management of this huge amount of information faced in public relations, which is constantly generated at high speed and which requires even real-time management. In this work, we present a bibliographic review of the current state of research on the management of Big Data in Public Relations. The results showed a total 41 works. A content analysis of these works found that the activities of internal communications, media relations, crisis communications and issues management are the most related to massive data management. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-02-26 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1029 10.26441/RC18.1-2019-A8 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1029 |
| identifier_str_mv |
10.26441/RC18.1-2019-A8 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1029/989 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 1 (2019) Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 1 (2019) 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1758371852495880192 |
| score |
13.915032 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).