Happiness and development of culture in organizations, a psychosocial approach
Descripción del Articulo
Organizations, economically sustainable, must serve people, inside and outside of them, to contribute from the mission mark, to his happiness. Assuming that the higher the impregnation of organizational culture, the greater degree of happiness among people of an organization are the results of an in...
| Autores: | , |
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2022 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2729 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2729 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Comunicación positiva felicidad organizaciones cultura corporativa positive communication happiness organizations corporate culture |
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Happiness and development of culture in organizations, a psychosocial approachFelicidad y desarrollo de la Cultura en las organizaciones, un enfoque psicosocialÁlvarez Nobell, Alejandro Muñiz Velázquez , José Antonio Comunicación positivafelicidadorganizacionescultura corporativapositive communicationhappinessorganizationscorporate cultureOrganizations, economically sustainable, must serve people, inside and outside of them, to contribute from the mission mark, to his happiness. Assuming that the higher the impregnation of organizational culture, the greater degree of happiness among people of an organization are the results of an investigation that allowed linking people’s happiness, a psychosocial approach, with the implementation of organizational culture (meaning belonging and commitment). The case study was conducted in 2011/2012 on a European leader in the distribution sector.Las organizaciones, económicamente sustentables, deben servir a las personas, las de dentro y las de fuera de las mismas, para contribuir desde la misión que se marquen, a su felicidad. Partiendo de la hipótesis de que a mayor impregnación de la cultura organizacional, mayor grado de felicidad entre las personas de una organización; se presentan los resultados de una investigación que permitió vincular la felicidad de las personas, desde una perspectiva psicosocial, con la implantación de la Cultura Organizacional (sentido de pertenencia y compromiso). El estudio de caso se realizó en 2011/2012 en una compañía líder en Europa del sector de la distribución.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-24info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2729Revista de Comunicación; Vol. 12 No. 1 (2013); 7-31Revista de Comunicación; Vol. 12 Núm. 1 (2013); 7-312227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2729/2238Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27292023-09-05T23:33:29Z |
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