Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand

Descripción del Articulo

Opening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main p...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Magro-Vela, Silvia, Puebla-Martínez, Belén, Baraybar Fernández, Antonio
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1969
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:series de televisión
opening
análisis narrativo
diseño gráfico
identidad
television shows
narrative analysis
graphic design
identity
id REVUDEP_95a91325abe67562900d09169f9ccea8
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/1969
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brandLos openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marcaMagro-Vela, SilviaPuebla-Martínez, BelénBaraybar Fernández, Antonioseries de televisiónopeninganálisis narrativodiseño gráficoidentidadopeningtelevision showsnarrative analysisgraphic designidentityOpening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main points of work, analysis of formal, narrative, typographic and sound aspects. Through common and dissimilar traits shared with credit titles, it is about proving the relationship with the building process of identity and brand of the audiovisual product as an independent unit from its creator.Los openings han sufrido un proceso de transformación hasta convertirse en parte integrante e integradora del relato ficcional. Se presenta el estudio de las cabeceras de Isabel, Víctor Ros y El Ministerio del tiempo, de Javier Olivares, llevado a cabo desde 4 ejes: análisis de aspectos formales, narrativos, tipográficos y sonoros. Mediante los rasgos comunes y disímiles compartidos con los títulos de crédito cinematográficos se pretende comprobar la relación que guardan con el proceso de construcción de identidad y marca del producto audiovisual como unidad independiente de su creador.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/196910.26441/RC19.2-2020-A10.1Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 175-191Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 175-1912227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1591https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1628https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1627Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/19692021-07-13T00:44:36Z
dc.title.none.fl_str_mv Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
Los openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marca
title Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
spellingShingle Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
Magro-Vela, Silvia
series de televisión
opening
análisis narrativo
diseño gráfico
identidad
opening
television shows
narrative analysis
graphic design
identity
title_short Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
title_full Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
title_fullStr Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
title_full_unstemmed Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
title_sort Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
dc.creator.none.fl_str_mv Magro-Vela, Silvia
Puebla-Martínez, Belén
Baraybar Fernández, Antonio
author Magro-Vela, Silvia
author_facet Magro-Vela, Silvia
Puebla-Martínez, Belén
Baraybar Fernández, Antonio
author_role author
author2 Puebla-Martínez, Belén
Baraybar Fernández, Antonio
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv series de televisión
opening
análisis narrativo
diseño gráfico
identidad
opening
television shows
narrative analysis
graphic design
identity
topic series de televisión
opening
análisis narrativo
diseño gráfico
identidad
opening
television shows
narrative analysis
graphic design
identity
description Opening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main points of work, analysis of formal, narrative, typographic and sound aspects. Through common and dissimilar traits shared with credit titles, it is about proving the relationship with the building process of identity and brand of the audiovisual product as an independent unit from its creator.
publishDate 2020
dc.date.none.fl_str_mv 2020-09-11
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969
10.26441/RC19.2-2020-A10.1
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969
identifier_str_mv 10.26441/RC19.2-2020-A10.1
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1591
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1628
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1627
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
text/html
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 175-191
Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 175-191
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371853026459648
score 13.924112
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).