Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand
Descripción del Articulo
Opening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main p...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1969 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | series de televisión opening análisis narrativo diseño gráfico identidad television shows narrative analysis graphic design identity |
| id |
REVUDEP_95a91325abe67562900d09169f9ccea8 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/1969 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brandLos openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marcaMagro-Vela, SilviaPuebla-Martínez, BelénBaraybar Fernández, Antonioseries de televisiónopeninganálisis narrativodiseño gráficoidentidadopeningtelevision showsnarrative analysisgraphic designidentityOpening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main points of work, analysis of formal, narrative, typographic and sound aspects. Through common and dissimilar traits shared with credit titles, it is about proving the relationship with the building process of identity and brand of the audiovisual product as an independent unit from its creator.Los openings han sufrido un proceso de transformación hasta convertirse en parte integrante e integradora del relato ficcional. Se presenta el estudio de las cabeceras de Isabel, Víctor Ros y El Ministerio del tiempo, de Javier Olivares, llevado a cabo desde 4 ejes: análisis de aspectos formales, narrativos, tipográficos y sonoros. Mediante los rasgos comunes y disímiles compartidos con los títulos de crédito cinematográficos se pretende comprobar la relación que guardan con el proceso de construcción de identidad y marca del producto audiovisual como unidad independiente de su creador.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/196910.26441/RC19.2-2020-A10.1Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 175-191Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 175-1912227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1591https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1628https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1627Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/19692021-07-13T00:44:36Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand Los openings, antesala del relato de ficción en televisión: identidad y marca |
| title |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| spellingShingle |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand Magro-Vela, Silvia series de televisión opening análisis narrativo diseño gráfico identidad opening television shows narrative analysis graphic design identity |
| title_short |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| title_full |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| title_fullStr |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| title_full_unstemmed |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| title_sort |
Opening sequences, the entrance hall on television fiction: identity building and brand |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Magro-Vela, Silvia Puebla-Martínez, Belén Baraybar Fernández, Antonio |
| author |
Magro-Vela, Silvia |
| author_facet |
Magro-Vela, Silvia Puebla-Martínez, Belén Baraybar Fernández, Antonio |
| author_role |
author |
| author2 |
Puebla-Martínez, Belén Baraybar Fernández, Antonio |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
series de televisión opening análisis narrativo diseño gráfico identidad opening television shows narrative analysis graphic design identity |
| topic |
series de televisión opening análisis narrativo diseño gráfico identidad opening television shows narrative analysis graphic design identity |
| description |
Opening sequences has been suffered from a transformation process until becoming an integral and integrating part of fictional story. The present text collects a study of the opening of Isabel, Víctor Ros and El Ministerio del tiempo, created by Javier Olivares. A research developed from four main points of work, analysis of formal, narrative, typographic and sound aspects. Through common and dissimilar traits shared with credit titles, it is about proving the relationship with the building process of identity and brand of the audiovisual product as an independent unit from its creator. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-11 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969 10.26441/RC19.2-2020-A10.1 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969 |
| identifier_str_mv |
10.26441/RC19.2-2020-A10.1 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1591 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1628 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1969/1627 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 175-191 Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 175-191 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1758371853026459648 |
| score |
13.924112 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).