Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
Descripción del Articulo
In the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is r...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2022 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2797 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | comunicación electoral imagen política profesionalización de las campañas estrategia electoral simbolización política electoral communication political image professionalizing of campaigns electoral strategy political symbolizing |
id |
REVUDEP_65ef0494661578a926fe5f44b3fb0faf |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2797 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategyPersonalización política: la imagen del político como estrategia electoralOrejuela Seminario, Sandra comunicación electoralimagen políticaprofesionalización de las campañasestrategia electoralsimbolización políticaelectoral communicationpolitical imageprofessionalizing of campaignselectoral strategypolitical symbolizingIn the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is regarded as personalizing of politics. The following article explains how personal image is managed in the electoral communication process and states that personalizing, even when it simplifies the political debate, has also shown to facilitate it. The key through which simplification of the message does not lead it to its triviality can be found in the proper suitability between the image projected and the personal image which supports it. When a politician can support, through his own biography and personal qualities, a government project, it adds a guarantee to improve not only political dialogue, but political acting itself.En las últimas décadas, la investigación académica vuelve a plantearse con fuerza que la imagen para el político es de suma importancia, específicamente en las campañas de obtención de voto. La preponderancia de la imagen del candidato en el mensaje político es un efecto directo de la profesionalización de las campañas electorales y se conoce como personalización de la política. El siguiente artículo explica que la personalización aunque simplifica el debate político también lo facilita. La clave de que la simplificación del mensaje no lleve a la banalización está en la correcta adecuación entre la imagen proyectada y la imagen personal que lo sustenta. Cuando un político puede avalar a través de su propia biografía y cualidades personales, un proyecto de gobierno, brinda una garantía para mejorar no sólo el diálogo político, sino la misma actuación política.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2797Revista de Comunicación; Vol. 8 No. 1 (2009); 60-83Revista de Comunicación; Vol. 8 Núm. 1 (2009); 60-832227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2797/2313Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27972022-05-31T23:06:01Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy Personalización política: la imagen del político como estrategia electoral |
title |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
spellingShingle |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy Orejuela Seminario, Sandra comunicación electoral imagen política profesionalización de las campañas estrategia electoral simbolización política electoral communication political image professionalizing of campaigns electoral strategy political symbolizing |
title_short |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
title_full |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
title_fullStr |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
title_full_unstemmed |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
title_sort |
Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Orejuela Seminario, Sandra |
author |
Orejuela Seminario, Sandra |
author_facet |
Orejuela Seminario, Sandra |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
comunicación electoral imagen política profesionalización de las campañas estrategia electoral simbolización política electoral communication political image professionalizing of campaigns electoral strategy political symbolizing |
topic |
comunicación electoral imagen política profesionalización de las campañas estrategia electoral simbolización política electoral communication political image professionalizing of campaigns electoral strategy political symbolizing |
description |
In the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is regarded as personalizing of politics. The following article explains how personal image is managed in the electoral communication process and states that personalizing, even when it simplifies the political debate, has also shown to facilitate it. The key through which simplification of the message does not lead it to its triviality can be found in the proper suitability between the image projected and the personal image which supports it. When a politician can support, through his own biography and personal qualities, a government project, it adds a guarantee to improve not only political dialogue, but political acting itself. |
publishDate |
2022 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2022-05-31 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797/2313 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 8 No. 1 (2009); 60-83 Revista de Comunicación; Vol. 8 Núm. 1 (2009); 60-83 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1741978023314325504 |
score |
13.88726 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).