Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy

Descripción del Articulo

In the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is r...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Orejuela Seminario, Sandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2797
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:comunicación electoral
imagen política
profesionalización de las campañas
estrategia electoral
simbolización política
electoral communication
political image
professionalizing of campaigns
electoral strategy
political symbolizing
id REVUDEP_65ef0494661578a926fe5f44b3fb0faf
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2797
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Political personalizing: the politician’s image as electoral strategyPersonalización política: la imagen del político como estrategia electoralOrejuela Seminario, Sandra comunicación electoralimagen políticaprofesionalización de las campañasestrategia electoralsimbolización políticaelectoral communicationpolitical imageprofessionalizing of campaignselectoral strategypolitical symbolizingIn the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is regarded as personalizing of politics. The following article explains how personal image is managed in the electoral communication process and states that personalizing, even when it simplifies the political debate, has also shown to facilitate it. The key through which simplification of the message does not lead it to its triviality can be found in the proper suitability between the image projected and the personal image which supports it. When a politician can support, through his own biography and personal qualities, a government project, it adds a guarantee to improve not only political dialogue, but political acting itself.En las últimas décadas, la investigación académica vuelve a plantearse con fuerza que la imagen para el político es de suma importancia, específicamente en las campañas de obtención de voto. La preponderancia de la imagen del candidato en el mensaje político es un efecto directo de la profesionalización de las campañas electorales y se conoce como personalización de la política. El siguiente artículo explica que la personalización aunque simplifica el debate político también lo facilita. La clave de que la simplificación del mensaje no lleve a la banalización está en la correcta adecuación entre la imagen proyectada y la imagen personal que lo sustenta. Cuando un político puede avalar a través de su propia biografía y cualidades personales, un proyecto de gobierno, brinda una garantía para mejorar no sólo el diálogo político, sino la misma actuación política.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-05-31info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2797Revista de Comunicación; Vol. 8 No. 1 (2009); 60-83Revista de Comunicación; Vol. 8 Núm. 1 (2009); 60-832227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2797/2313Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/27972022-05-31T23:06:01Z
dc.title.none.fl_str_mv Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
Personalización política: la imagen del político como estrategia electoral
title Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
spellingShingle Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
Orejuela Seminario, Sandra
comunicación electoral
imagen política
profesionalización de las campañas
estrategia electoral
simbolización política
electoral communication
political image
professionalizing of campaigns
electoral strategy
political symbolizing
title_short Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
title_full Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
title_fullStr Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
title_full_unstemmed Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
title_sort Political personalizing: the politician’s image as electoral strategy
dc.creator.none.fl_str_mv Orejuela Seminario, Sandra
author Orejuela Seminario, Sandra
author_facet Orejuela Seminario, Sandra
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv comunicación electoral
imagen política
profesionalización de las campañas
estrategia electoral
simbolización política
electoral communication
political image
professionalizing of campaigns
electoral strategy
political symbolizing
topic comunicación electoral
imagen política
profesionalización de las campañas
estrategia electoral
simbolización política
electoral communication
political image
professionalizing of campaigns
electoral strategy
political symbolizing
description In the last decades, academic research strongly poses again that image to a politician is of up most importance, specifically in vote obtaining campaigns. The predominance of the candidate’s image in the political message is a direct effect of the professionalizing of electoral campaigns and it is regarded as personalizing of politics. The following article explains how personal image is managed in the electoral communication process and states that personalizing, even when it simplifies the political debate, has also shown to facilitate it. The key through which simplification of the message does not lead it to its triviality can be found in the proper suitability between the image projected and the personal image which supports it. When a politician can support, through his own biography and personal qualities, a government project, it adds a guarantee to improve not only political dialogue, but political acting itself.
publishDate 2022
dc.date.none.fl_str_mv 2022-05-31
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
text
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2797/2313
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2022 Revista de Comunicación
http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 8 No. 1 (2009); 60-83
Revista de Comunicación; Vol. 8 Núm. 1 (2009); 60-83
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1741978023314325504
score 13.88726
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).