Spanish publishers on social networks: presence, activity and engagement

Descripción del Articulo

The general goal of this research is to address the way in which the twenty-five first Spanish publishers in literature publication manage their social networks. For this, through the PRGS model, the weight of the main social networks (Facebook, Twitter and Instagram) in the digital marketing strate...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Magadán-Díaz, Marta, Rivas-García, Jesús
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2020
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1644
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1644
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:red social
Facebook
Twitter
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España
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spelling Spanish publishers on social networks: presence, activity and engagementLas editoriales españolas en las redes sociales: presencia, actividad y compromisoMagadán-Díaz, MartaRivas-García, Jesúsred socialFacebookTwitterInstagrameditorialmodelo PRGSEspañaSocial networkFacebookTwitterInstagrampublishing companyPRGS modelSpainThe general goal of this research is to address the way in which the twenty-five first Spanish publishers in literature publication manage their social networks. For this, through the PRGS model, the weight of the main social networks (Facebook, Twitter and Instagram) in the digital marketing strategy of these Spanish publishing companies is analysed from a triple dimension: a) the attraction of users, b) content generation, and c) users' engagement to the brand. The study conducted on these twenty-five Spanish publishers concludes that Facebook is the one that generates the most fans, compared to Twitter and Instagram. Nonetheless, Twitter is the network most used to generate content. Finally, in terms of engagement, the results point out Instagram as the network where better results are obtainedEsta investigación tiene como objetivo general abordar el modo en que las veinticinco primeras editoriales españolas en publicación de literatura gestionan sus redes sociales. Para ello, por medio del modelo PRGS, se analiza el peso de las principales redes sociales (Facebook, Twitter e Instagram) en la estrategia de marketing digital de las empresas editoriales españolas desde una triple dimensión: a) la atracción de usuarios, b) la generación de contenidos, y c) el compromiso de los usuarios con la marca. Del estudio realizado sobre las editoriales españolas se concluye que Facebook es la que más fans genera, frente a Twitter e Instagram. Sin embargo, Twitter es la red más aprovechada para generar contenidos. Finalmente, en lo tocante al compromiso, los resultados apuntan a Instagram como la red donde se obtienen mejores resultados.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-03-10info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestestoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/164410.26441/RC19.1-2020-A9Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 1 (2020); 149-170Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 1 (2020); 149-1702227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1644/1356https://revistadecomunicacion.com/article/view/1644/1493https://revistadecomunicacion.com/article/view/1644/1520Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/16442021-07-13T00:45:06Z
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