The qualifying study of metaphor as a vehicle of frame in the news texts about 11-m terrorist attacks (El País, The Guardian and Izvestia)
Descripción del Articulo
This article includes the study of metaphor as a strategy for interpreting the terrorist attacks perpetrated in Madrid on March 11, 2004 in three newspapers published in different languages in different countries. The text offers a multidisciplinary view to the metaphor, based on the interpretation...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/960 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/960 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | metáfora encuadre lenguaje periodístico metáfora periodística metaphor frame media language journalistic metaphor |
Sumario: | This article includes the study of metaphor as a strategy for interpreting the terrorist attacks perpetrated in Madrid on March 11, 2004 in three newspapers published in different languages in different countries. The text offers a multidisciplinary view to the metaphor, based on the interpretation of this figure as one of the linguistic forms of the interpretation of reality in a journalistic text and the so-called framing theory. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).