Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil
Descripción del Articulo
Online comments have been a widespread feature in news media. Although audiences recognize it widely, doubts remain about the purpose of these interactive spaces. Arguably, understanding how media value online comments defines a way which public debates are socially perceived. Based on The Reuters I...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2020 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | inglés |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1943 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | audiencias comentarios noticias online políticas webs audiences comments media news policies |
| id |
REVUDEP_5380dd41931436da8ece535249359a1f |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/1943 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and BrazilGestionando los comentarios a las noticias online: un estudio longitudinal en las webs más accedidas en Portugal, España y BrasilFonseca Ribeiro, FábioaudienciascomentariosnoticiasonlinepolíticaswebsaudiencescommentsmedianewsonlinepoliciesOnline comments have been a widespread feature in news media. Although audiences recognize it widely, doubts remain about the purpose of these interactive spaces. Arguably, understanding how media value online comments defines a way which public debates are socially perceived. Based on The Reuters Institute Digital News Report 2019, this article analysed current media policies towards online commenting in most accessed news websites in Portugal, Spain and Brazil. Following both a quantitative-qualitative methodology, a direct observation and a textual/visual analysis, this article highlights levels of similarity in these policies: comment sections are still predominantly available (31 from 45); comments are typically placed at the bottom of the page; the interactive options identical (share, like, dislike, report). As the overall cases exclude comment moderation, few media (in Portugal, but mostly in Spain) propose alternative models based on the community: voting, comment ranking and autonomous discussion forums.Actualmente, las audiencias suelen conocer el modelo de los comentarios a las noticias online. Aunque muchos duden de su importancia, las audiencias reconocen ampliamente estos formatos. Comprender la gestión de los comentarios por los medios significa entender el valor social de los debates. Basado en el informe “The Reuters Institute Digital News Report 2019”, este artículo analiza dicha gestión de comentarios en los medios periodísticos online más populares de Portugal, España y Brasil. Recurriendo a una metodología cuantitativa-cualitativa, observación directa y a un análisis textual/visual, este artículo señala similitudes de gestión: se permiten comentarios en las noticias (31 en 45 casos); los comentarios se colocan al final de las páginas; las opciones interactivas son idénticas (compartir, me gusta, no me gusta, denunciar). En términos generales no existe moderación de comentarios, aunque pocos medios (en Portugal, pero principalmente en España) proponen modelos alternativos centrados en la comunidad: votación, clasificación de comentarios y foros de discusión.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-11-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/194310.26441/RC19.2-2020-A7Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 125-144Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 125-1442227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPenghttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1587https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1621https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1622Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/19432022-08-25T21:46:58Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil Gestionando los comentarios a las noticias online: un estudio longitudinal en las webs más accedidas en Portugal, España y Brasil |
| title |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| spellingShingle |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil Fonseca Ribeiro, Fábio audiencias comentarios noticias online políticas webs audiences comments media news online policies |
| title_short |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| title_full |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| title_fullStr |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| title_full_unstemmed |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| title_sort |
Handling with online comments: a longitudinal approach in most accessed news sites in Portugal, Spain and Brazil |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Fonseca Ribeiro, Fábio |
| author |
Fonseca Ribeiro, Fábio |
| author_facet |
Fonseca Ribeiro, Fábio |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
audiencias comentarios noticias online políticas webs audiences comments media news online policies |
| topic |
audiencias comentarios noticias online políticas webs audiences comments media news online policies |
| description |
Online comments have been a widespread feature in news media. Although audiences recognize it widely, doubts remain about the purpose of these interactive spaces. Arguably, understanding how media value online comments defines a way which public debates are socially perceived. Based on The Reuters Institute Digital News Report 2019, this article analysed current media policies towards online commenting in most accessed news websites in Portugal, Spain and Brazil. Following both a quantitative-qualitative methodology, a direct observation and a textual/visual analysis, this article highlights levels of similarity in these policies: comment sections are still predominantly available (31 from 45); comments are typically placed at the bottom of the page; the interactive options identical (share, like, dislike, report). As the overall cases exclude comment moderation, few media (in Portugal, but mostly in Spain) propose alternative models based on the community: voting, comment ranking and autonomous discussion forums. |
| publishDate |
2020 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2020-11-09 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943 10.26441/RC19.2-2020-A7 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943 |
| identifier_str_mv |
10.26441/RC19.2-2020-A7 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
eng |
| language |
eng |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1587 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1621 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1943/1622 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml text/html |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 125-144 Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 125-144 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1758371852993953792 |
| score |
13.936249 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).