Media and democracy: Social Responsibility Theory

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The dispute on the type of democracy is what lies under the academic study, of a normative nature, on the role of media in society. An example of it is the Theory on Social Responsibility, expressed at its best in the works of the Hutchins Commission. It came to compel the media enterprises, as well...

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Detalles Bibliográficos
Autores: Rodríguez Polo, Xosé Ramón, Algarra, Manuel Martín
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2022
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2815
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2815
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Teoría de la comunicación
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spelling Media and democracy: Social Responsibility TheoryMedios y democracia: La teoría de la Responsabilidad SocialRodríguez Polo, Xosé Ramón Algarra, Manuel Martín Teoría de la comunicaciónteorías normativassistema de mediosmodeloresponsabilidad socialCommunication theoryNormative theoriesMedia systemmodelSocial responsibilityThe dispute on the type of democracy is what lies under the academic study, of a normative nature, on the role of media in society. An example of it is the Theory on Social Responsibility, expressed at its best in the works of the Hutchins Commission. It came to compel the media enterprises, as well as government and public in general, to accept conscientiously their role in society, and to assume a number of principles which would correct the unfocused exercise of free press, and limit the social unbalance that could arise from it.Tras el estudio teórico normativo del papel de los medios de comunicación en la sociedad, subyace el debate sobre el modelo de democracia. Es así como debe entenderse la Teoría de la responsabilidad social, cuya síntesis más completa se encuentra en los trabajos de la Comisión Hutchins. Desde esta comisión se vino a exigir a las empresas periodísticas, así como al público y al poder político, que aceptaran responsablemente su papel social y asumieran una serie de principios encaminados a corregir el desenfoque del ejercicio de la libertad de prensa, y a limitar el desequilibrio social que pudiera provocar.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2022-06-02info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2815Revista de Comunicación; Vol. 7 No. 1 (2008); 154-166Revista de Comunicación; Vol. 7 Núm. 1 (2008); 154-1662227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2815/2333Derechos de autor 2022 Revista de Comunicaciónhttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/28152022-06-02T22:35:09Z
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