The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy

Descripción del Articulo

This study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive ex...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel, Paíno Ambrosio, Adriana, Ruiz Paz, Yanira
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2021
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/2398
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Netflix
narrativa interactiva
serie
expansión hipertextual
transmedia
interactive storytelling
series
hypertext expansión
id REVUDEP_1e6fb81956f2e7c7f3d1635fadb7a045
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/2398
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategyLa plataforma Dark.Netflix como ejemplo de estrategia de amplificación de la transficcionalidad transmediaRodríguez Fidalgo, Mª IsabelPaíno Ambrosio, AdrianaRuiz Paz, YaniraNetflixnarrativa interactivaserieexpansión hipertextualtransmediainteractive storytellingNetflixserieshypertext expansióntransmediaThis study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive experience. It is concluded that Dark.Netflix proposes an amplification strategy to carry out the transmedia transfiction in the digital support that generates a new interactive narrative dialogue with their users/followers.Este estudio analiza la plataforma de la serie Dark, una de las últimas apuestas de Netflix para ofrecer contenidos adicionales a los fans de la ficción. Mediante el empleo de la herramienta metodológica del découpage interactivo se profundiza en los distintos elementos narrativos que han permitido elaborar la experiencia interactiva. Se concluye que Dark.Netflix propone una estrategia de amplificación para llevar a cabo la transficción transmedia en el soporte digital que genera un nuevo diálogo narrativo interactivo con los usuarios/seguidores.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2021-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/239810.26441/RC20.2-2021-A18Revista de Comunicación; Vol. 20 No. 2 (2021); 339-353Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 2 (2021); 339-3532227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2098https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2137Derechos de autor 2021 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/23982024-03-26T23:56:01Z
dc.title.none.fl_str_mv The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
La plataforma Dark.Netflix como ejemplo de estrategia de amplificación de la transficcionalidad transmedia
title The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
spellingShingle The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel
Netflix
narrativa interactiva
serie
expansión hipertextual
transmedia
interactive storytelling
Netflix
series
hypertext expansión
transmedia
title_short The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
title_full The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
title_fullStr The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
title_full_unstemmed The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
title_sort The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
dc.creator.none.fl_str_mv Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel
Paíno Ambrosio, Adriana
Ruiz Paz, Yanira
author Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel
author_facet Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel
Paíno Ambrosio, Adriana
Ruiz Paz, Yanira
author_role author
author2 Paíno Ambrosio, Adriana
Ruiz Paz, Yanira
author2_role author
author
dc.subject.none.fl_str_mv Netflix
narrativa interactiva
serie
expansión hipertextual
transmedia
interactive storytelling
Netflix
series
hypertext expansión
transmedia
topic Netflix
narrativa interactiva
serie
expansión hipertextual
transmedia
interactive storytelling
Netflix
series
hypertext expansión
transmedia
description This study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive experience. It is concluded that Dark.Netflix proposes an amplification strategy to carry out the transmedia transfiction in the digital support that generates a new interactive narrative dialogue with their users/followers.
publishDate 2021
dc.date.none.fl_str_mv 2021-09-14
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
texto
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398
10.26441/RC20.2-2021-A18
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398
identifier_str_mv 10.26441/RC20.2-2021-A18
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2098
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2137
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
application/xml
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 20 No. 2 (2021); 339-353
Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 2 (2021); 339-353
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1795787924241907712
score 13.869818
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).