The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy
Descripción del Articulo
This study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive ex...
| Autores: | , , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2021 |
| Institución: | Universidad de Piura |
| Repositorio: | Revista de Comunicación |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/2398 |
| Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Netflix narrativa interactiva serie expansión hipertextual transmedia interactive storytelling series hypertext expansión |
| id |
REVUDEP_1e6fb81956f2e7c7f3d1635fadb7a045 |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/2398 |
| network_acronym_str |
REVUDEP |
| network_name_str |
Revista de Comunicación |
| repository_id_str |
|
| spelling |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategyLa plataforma Dark.Netflix como ejemplo de estrategia de amplificación de la transficcionalidad transmediaRodríguez Fidalgo, Mª IsabelPaíno Ambrosio, AdrianaRuiz Paz, YaniraNetflixnarrativa interactivaserieexpansión hipertextualtransmediainteractive storytellingNetflixserieshypertext expansióntransmediaThis study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive experience. It is concluded that Dark.Netflix proposes an amplification strategy to carry out the transmedia transfiction in the digital support that generates a new interactive narrative dialogue with their users/followers.Este estudio analiza la plataforma de la serie Dark, una de las últimas apuestas de Netflix para ofrecer contenidos adicionales a los fans de la ficción. Mediante el empleo de la herramienta metodológica del découpage interactivo se profundiza en los distintos elementos narrativos que han permitido elaborar la experiencia interactiva. Se concluye que Dark.Netflix propone una estrategia de amplificación para llevar a cabo la transficción transmedia en el soporte digital que genera un nuevo diálogo narrativo interactivo con los usuarios/seguidores.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2021-09-14info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/239810.26441/RC20.2-2021-A18Revista de Comunicación; Vol. 20 No. 2 (2021); 339-353Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 2 (2021); 339-3532227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2098https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2137Derechos de autor 2021 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/23982024-03-26T23:56:01Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy La plataforma Dark.Netflix como ejemplo de estrategia de amplificación de la transficcionalidad transmedia |
| title |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| spellingShingle |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel Netflix narrativa interactiva serie expansión hipertextual transmedia interactive storytelling Netflix series hypertext expansión transmedia |
| title_short |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| title_full |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| title_fullStr |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| title_full_unstemmed |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| title_sort |
The Dark.Netflix platform as an example of transmedia transfictionality amplification strategy |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel Paíno Ambrosio, Adriana Ruiz Paz, Yanira |
| author |
Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel |
| author_facet |
Rodríguez Fidalgo, Mª Isabel Paíno Ambrosio, Adriana Ruiz Paz, Yanira |
| author_role |
author |
| author2 |
Paíno Ambrosio, Adriana Ruiz Paz, Yanira |
| author2_role |
author author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Netflix narrativa interactiva serie expansión hipertextual transmedia interactive storytelling Netflix series hypertext expansión transmedia |
| topic |
Netflix narrativa interactiva serie expansión hipertextual transmedia interactive storytelling Netflix series hypertext expansión transmedia |
| description |
This study analyzes the Dark series platform, one of Netflix's latest bets to offer additional content to fiction fans. By using the methodological tool of interactive decoupage, this study goes deeper into the different narrative elements that have allowed the elaboration of the interactive experience. It is concluded that Dark.Netflix proposes an amplification strategy to carry out the transmedia transfiction in the digital support that generates a new interactive narrative dialogue with their users/followers. |
| publishDate |
2021 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2021-09-14 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs Artículo evaluado por pares texto |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398 10.26441/RC20.2-2021-A18 |
| url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398 |
| identifier_str_mv |
10.26441/RC20.2-2021-A18 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2098 https://revistadecomunicacion.com/article/view/2398/2137 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 Revista de Comunicación |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 20 No. 2 (2021); 339-353 Revista de Comunicación; Vol. 20 Núm. 2 (2021); 339-353 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
| instname_str |
Universidad de Piura |
| instacron_str |
UDEP |
| institution |
UDEP |
| reponame_str |
Revista de Comunicación |
| collection |
Revista de Comunicación |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1795787924241907712 |
| score |
13.869818 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).