Interaction processes in Latin American Instagramers. The case of Peru and Colombia during 2019
Descripción del Articulo
In order to evaluate the forms of interaction in the main Instagramers from Peru and Colombia, an exploratory analysis of their profiles was carried out on the Instagram audiovisual platform during 2019. For this reason, firstly, the Heepsy tool was used to establish the influencers with greater imp...
Autores: | , |
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Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1945 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1945 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | instagram redes sociales participación comunicación interacción networks participation communication interaction |
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Interaction processes in Latin American Instagramers. The case of Peru and Colombia during 2019Procesos de interacción en Instagramers latinoamericanas. El caso de Perú y Colombia durante el 2019Gonzalez-Carrion, Erika-LuciaAguaded, Ignacioinstagramredes socialesparticipacióncomunicacióninteraccióninstagramnetworksparticipationcommunicationinteractionIn order to evaluate the forms of interaction in the main Instagramers from Peru and Colombia, an exploratory analysis of their profiles was carried out on the Instagram audiovisual platform during 2019. For this reason, firstly, the Heepsy tool was used to establish the influencers with greater impact within the platform in both countries and then, through the monitoring tools Fan Page Karma and Social Blade, to determine a set of variables and parameters regarding their interaction. The results show that the audience index is higher for Instagramers from Colombia than for the ones from Peru. In addition, there is a clear trend among digital audiences to value content through likes as a sign of interaction with it, but on the other hand, there is a representative decrease in expressing their impressions with words and comments regarding what they observe; this is also established by the low levels of commitment registered by most Instagramers.Con el objetivo de evaluar las formas de interacción en las principales Instagramers de Perú y Colombia, se efectuó un análisis exploratorio de sus perfiles en la plataforma audiovisual Instagram durante el año 2019. Por esta razón, primeramente, se recurre a la herramienta Heepsy para establecer las influenciadoras con mayor injerencia dentro de la plataforma en ambos países y posteriormente, a través de las herramientas de monitoreo Fan Page Karma y Social Blade, determinar un conjunto de variables y parámetros respecto a su interacción. Los resultados visibilizan que el índice de audiencia es mayor para las Instagramers de Colombia que para Perú. Además, se observa una clara tendencia por parte de los públicos digitales en valorar el contenido a través de “me gusta” como muestra de una interacción con él, pero en contraparte, se demuestra una disminución representativa en expresar con palabras y en comentarios sus impresiones respecto a lo que observan; esto queda establecido también en los bajos niveles de compromiso que registran la mayoría de Instagramers.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/194510.26441/RC19.2-2020-A9Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 161-174Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 161-1742227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1945/1589https://revistadecomunicacion.com/article/view/1945/1625https://revistadecomunicacion.com/article/view/1945/1626Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/19452021-07-13T00:44:48Z |
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