Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case

Descripción del Articulo

The study analyzes the constitutional and legal regime applicable to the market of social media in Chile subject to state concession and the decisions made by the entities in charge of ensuring free competition in sales and acquisition operations. The research, according to the evidence obtained, hi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Anguita Ramírez, Pedro, Labrador Blanes, Maria José
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1017
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1017
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:libre competencia
pluralismo
medios de comunicación
regulación
mercado
free competition
pluralism
media
regulation
market
id REVUDEP_0d0554307deab85a3e6d4e9a68e3adcf
oai_identifier_str oai:revistas.udep.edu.pe:article/1017
network_acronym_str REVUDEP
network_name_str Revista de Comunicación
repository_id_str
spelling Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean casePluralismo y libre Competencia en el mercado de la televisión y radiodifusión: el caso chilenoAnguita Ramírez, PedroLabrador Blanes, Maria Josélibre competenciapluralismomedios de comunicaciónregulaciónmercadofree competitionpluralismmediaregulationmarketThe study analyzes the constitutional and legal regime applicable to the market of social media in Chile subject to state concession and the decisions made by the entities in charge of ensuring free competition in sales and acquisition operations. The research, according to the evidence obtained, highlights in its conclusions, the insufficiency of said institutionality in the adequate regulation of a market especially relevant for the exercise of freedom of expression in the context of a democratic society.El estudio analiza el régimen constitucional y legal aplicable al mercado de los medios de comunicación social en Chile sujetos a concesión estatal y las decisiones elaboradas por las entidades encargadas de velar por la libre competencia en operaciones de venta y adquisición. La investigación, según la evidencia obtenida, destaca en sus conclusiones, la insuficiencia de dicha institucionalidad en la regulación adecuada de un mercado especialmente relevante para el ejercicio de la libertad de expresión en el contexto de una sociedad democrática. * El artículo es parte del proyecto el VIII Concurso de Estudios sobre Pluralismo en el Sistema Informativo Nacional 2016, código PLU 160004, Comisión Nacional de Investigación Científica y Tecnológica, (CONICYT) Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-03-20info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/101710.26441/RC18.1-2019-A1Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 1 (2019); 9-30Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 1 (2019); 9-302227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1017/982Derechos de autor 2019 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/10172022-08-25T21:30:53Z
dc.title.none.fl_str_mv Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
Pluralismo y libre Competencia en el mercado de la televisión y radiodifusión: el caso chileno
title Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
spellingShingle Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
Anguita Ramírez, Pedro
libre competencia
pluralismo
medios de comunicación
regulación
mercado
free competition
pluralism
media
regulation
market
title_short Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
title_full Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
title_fullStr Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
title_full_unstemmed Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
title_sort Pluralism and free competition in the television and radio broadcasting market: the Chilean case
dc.creator.none.fl_str_mv Anguita Ramírez, Pedro
Labrador Blanes, Maria José
author Anguita Ramírez, Pedro
author_facet Anguita Ramírez, Pedro
Labrador Blanes, Maria José
author_role author
author2 Labrador Blanes, Maria José
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv libre competencia
pluralismo
medios de comunicación
regulación
mercado
free competition
pluralism
media
regulation
market
topic libre competencia
pluralismo
medios de comunicación
regulación
mercado
free competition
pluralism
media
regulation
market
description The study analyzes the constitutional and legal regime applicable to the market of social media in Chile subject to state concession and the decisions made by the entities in charge of ensuring free competition in sales and acquisition operations. The research, according to the evidence obtained, highlights in its conclusions, the insufficiency of said institutionality in the adequate regulation of a market especially relevant for the exercise of freedom of expression in the context of a democratic society.
publishDate 2019
dc.date.none.fl_str_mv 2019-03-20
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Article evaluated by pairs
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/1017
10.26441/RC18.1-2019-A1
url https://revistadecomunicacion.com/article/view/1017
identifier_str_mv 10.26441/RC18.1-2019-A1
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistadecomunicacion.com/article/view/1017/982
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2019 Revista de Comunicación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2019 Revista de Comunicación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
publisher.none.fl_str_mv Universidad de Piura. Facultad de Comunicación
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 1 (2019); 9-30
Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 1 (2019); 9-30
2227-1465
1684-0933
reponame:Revista de Comunicación
instname:Universidad de Piura
instacron:UDEP
instname_str Universidad de Piura
instacron_str UDEP
institution UDEP
reponame_str Revista de Comunicación
collection Revista de Comunicación
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1758371852479102976
score 13.884927
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).