Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with
Descripción del Articulo
The speedy evolution of Internet and the penetration of social networks has changed the way of communicating that was usually had the fashion. Gone are the models of communication that placed traditional media at the centre of their strategic management. The new trends contextualize social networks...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Universidad de Piura |
Repositorio: | Revista de Comunicación |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.udep.edu.pe:article/1953 |
Enlace del recurso: | https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | engagement formato publicitario no convencional stakeholders moda relaciones públicas boda real unconventional ad format fashion public relations royal wedding |
id |
REVUDEP_086016ab5e18a7e35f8a20bc9dc46e1e |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistas.udep.edu.pe:article/1953 |
network_acronym_str |
REVUDEP |
network_name_str |
Revista de Comunicación |
repository_id_str |
|
spelling |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding withEngagement, redes sociales y moda internacional. La boda real de Harry-Meghan MarkleVillena Alarcón, EduardoSegarra-Saavedra, Jesúsengagementformato publicitario no convencionalstakeholdersmodarelaciones públicasboda realengagementunconventional ad formatstakeholdersfashionpublic relationsroyal weddingThe speedy evolution of Internet and the penetration of social networks has changed the way of communicating that was usually had the fashion. Gone are the models of communication that placed traditional media at the centre of their strategic management. The new trends contextualize social networks as the backbone of the relationship with audiences. In this sense, real weddings have become a fundamental tool for the fashion brands participating in the event thanks to their wide potential as an instrument to spread the messages. The text opts for multiple case studies to link the main international fashion brands with special events and goes to the content analysis of the profiles of social networks in which the leading firms have a presence. The results reveal how audiences react to the communication efforts made and the pertinence of resorting to these acts to improve engagement with stakeholders.La evolución de Internet y la penetración de las redes sociales ha modificado la forma de comunicar que tenía la moda. Atrás han quedado modelos de comunicación que situaban a los medios tradicionales en el centro de su gestión estratégica. Las nuevas tendencias contextualizan las redes sociales como eje vertebrador de la relación con los públicos. Las bodas reales son una herramienta fundamental para las firmas de moda participantes en el evento gracias a su amplio potencial como instrumento para difundir mensajes. El texto apuesta por el estudio de caso múltiple para vincular las principales marcas de moda internacionales con los eventos especiales y acude al análisis de contenido de los perfiles de redes sociales en los que las firmas protagonistas tienen presencia. Los resultados revelan cómo los públicos reaccionan a los esfuerzos comunicativos realizados y lo pertinente de recurrir a estos actos para mejorar el compromiso con los stakeholders.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2020-09-11info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairstextArtículo evaluado por parestextoapplication/pdfapplication/xmltext/htmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/195310.26441/RC19.2-2020-A17Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 303-318Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 303-3182227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1598https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1641https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1642Derechos de autor 2020 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/19532021-07-13T00:44:40Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with Engagement, redes sociales y moda internacional. La boda real de Harry-Meghan Markle |
title |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
spellingShingle |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with Villena Alarcón, Eduardo engagement formato publicitario no convencional stakeholders moda relaciones públicas boda real engagement unconventional ad format stakeholders fashion public relations royal wedding |
title_short |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
title_full |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
title_fullStr |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
title_full_unstemmed |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
title_sort |
Engagement, social networks and international fashion. Harry-Meghan Markle's wedding with |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Villena Alarcón, Eduardo Segarra-Saavedra, Jesús |
author |
Villena Alarcón, Eduardo |
author_facet |
Villena Alarcón, Eduardo Segarra-Saavedra, Jesús |
author_role |
author |
author2 |
Segarra-Saavedra, Jesús |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
engagement formato publicitario no convencional stakeholders moda relaciones públicas boda real engagement unconventional ad format stakeholders fashion public relations royal wedding |
topic |
engagement formato publicitario no convencional stakeholders moda relaciones públicas boda real engagement unconventional ad format stakeholders fashion public relations royal wedding |
description |
The speedy evolution of Internet and the penetration of social networks has changed the way of communicating that was usually had the fashion. Gone are the models of communication that placed traditional media at the centre of their strategic management. The new trends contextualize social networks as the backbone of the relationship with audiences. In this sense, real weddings have become a fundamental tool for the fashion brands participating in the event thanks to their wide potential as an instrument to spread the messages. The text opts for multiple case studies to link the main international fashion brands with special events and goes to the content analysis of the profiles of social networks in which the leading firms have a presence. The results reveal how audiences react to the communication efforts made and the pertinence of resorting to these acts to improve engagement with stakeholders. |
publishDate |
2020 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2020-09-11 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Article evaluated by pairs text Artículo evaluado por pares texto |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953 10.26441/RC19.2-2020-A17 |
url |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953 |
identifier_str_mv |
10.26441/RC19.2-2020-A17 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1598 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1641 https://revistadecomunicacion.com/article/view/1953/1642 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2020 Revista de Comunicación |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf application/xml text/html |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad de Piura. Facultad de Comunicación |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Comunicación; Vol. 19 No. 2 (2020); 303-318 Revista de Comunicación; Vol. 19 Núm. 2 (2020); 303-318 2227-1465 1684-0933 reponame:Revista de Comunicación instname:Universidad de Piura instacron:UDEP |
instname_str |
Universidad de Piura |
instacron_str |
UDEP |
institution |
UDEP |
reponame_str |
Revista de Comunicación |
collection |
Revista de Comunicación |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1758371853015973888 |
score |
13.947759 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).