Active following (engagement) of fiction series on the internet. Attention and emotion as triggers of the binge-watching

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The research focuses on how new communicative designs in the digital environment influence the perception and engagement of communicative content. The study proposes two main objectives: 1) analyze how the support itself (telephone, computer, television) conditions the perception and engagement of f...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Arrojo, María José, Martín, Elena
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2019
Institución:Universidad de Piura
Repositorio:Revista de Comunicación
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.udep.edu.pe:article/1310
Enlace del recurso:https://revistadecomunicacion.com/article/view/1310
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:ciencias de la comunicación
ciencias de diseño
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spelling Active following (engagement) of fiction series on the internet. Attention and emotion as triggers of the binge-watchingEl seguimiento activo de las series de ficción en internet. La atención y la emoción como desencadenantes del binge-watchingArrojo, María JoséMartín, Elenaciencias de la comunicaciónciencias de diseñoneuromarketingseries de ficcióninternetcommunication sciencessciences of designneuromarketingfiction seriesinternetThe research focuses on how new communicative designs in the digital environment influence the perception and engagement of communicative content. The study proposes two main objectives: 1) analyze how the support itself (telephone, computer, television) conditions the perception and engagement of fiction series; and 2) how these technological supports can condition the consumption. To carry out the research, the fiction "The 100" was chosen, and the differences in perception were analyzed according to the distribution channel –subject to a schedule or not– and the impact of the level of consumption according to the technological support used. The scientific method employed is the Neuromarketing Research Methodology applied to the study of communicative phenomena. The results corroborate the hypothesis that the support and the transmission device condition both the level of attention and the active follow-up (engagement) that is developed with the audiovisual content.Se investiga cómo influyen los nuevos diseños comunicativos en el entorno digital, en la percepción de los contenidos comunicativos y en el seguimiento activo (engagement) de los mismos. El estudio plantea dos objetivos: 1) analizar cómo el soporte (teléfono, ordenador, televisor) condiciona la percepción y el engagement de las series de ficción; y 2) cómo estos soportes tecnológicos pueden condicionar el consumo. Para realizar la investigación, se eligió la serie “The 100”, y se analizaron las diferencias en la percepción en función del canal de distribución —sujeto a una parrilla de programación o no— y la repercusión del nivel de consumo según el soporte tecnológico utilizado. Como método científico, se empleó la Metodología de Investigación del Neuromarketing aplicada al estudio de fenómenos comunicativos. Los resultados corroboran la hipótesis de que el soporte y el dispositivo de transmisión condicionan la atención y el seguimiento activo (engagement) del contenido audiovisual en Internet.Universidad de Piura. Facultad de Comunicación2019-09-03info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArticle evaluated by pairsArtículo evaluado por paresapplication/pdfapplication/xmlhttps://revistadecomunicacion.com/article/view/131010.26441/RC18.2-2019-A1-1Revista de Comunicación; Vol. 18 No. 2 (2019); 3-23Revista de Comunicación; Vol. 18 Núm. 2 (2019); 3-232227-14651684-0933reponame:Revista de Comunicacióninstname:Universidad de Piurainstacron:UDEPspahttps://revistadecomunicacion.com/article/view/1310/1118https://revistadecomunicacion.com/article/view/1310/1382Derechos de autor 2019 Revista de Comunicacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.udep.edu.pe:article/13102022-08-25T21:34:28Z
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description The research focuses on how new communicative designs in the digital environment influence the perception and engagement of communicative content. The study proposes two main objectives: 1) analyze how the support itself (telephone, computer, television) conditions the perception and engagement of fiction series; and 2) how these technological supports can condition the consumption. To carry out the research, the fiction "The 100" was chosen, and the differences in perception were analyzed according to the distribution channel –subject to a schedule or not– and the impact of the level of consumption according to the technological support used. The scientific method employed is the Neuromarketing Research Methodology applied to the study of communicative phenomena. The results corroborate the hypothesis that the support and the transmission device condition both the level of attention and the active follow-up (engagement) that is developed with the audiovisual content.
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