Education in eco-efficiency
Descripción del Articulo
The aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficienc...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2014 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/677 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Educación Ecoeficiencia Sostenibilidad Education Eco-efficiency Sustainability |
id |
REVUCV_a483fc6814f09f14e3b88c164f929c89 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/677 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Education in eco-efficiencyLa educación en ecoeficienciaLloclla Gonzales, HerryArbulú López, César AugustoEducaciónEcoeficienciaSostenibilidadEducationEco-efficiencySustainabilityThe aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficiency for the education sector in the conservation and recovery of our natural resources, but this involves several inter experiences. Eco-efficiency is based on two pillars: the reduction of the overexploitation of natural resources (to achieve a more sustainable use) and the reduction of pollution associated with educational and production processes. But it goes further: towards seeking an increased productivity of natural resources and to reduce the environmental impacts along the entire life cycle of products, therefore, education is essential to achieve the desired sustainability. The article collects the methodology to be followed by educational institutions to be competitive in a globalized world where one is becoming more efficient or rather eco-efficient and so we contribute to form true environmental citizens. We present the results of environmental achievements of some educational institutions in the Lambayeque region.El objetivo de este trabajo consiste en realizar la revisión bibliográfica centrándose en el marco conceptual que ha desarrollado la Educación en Ecoeficiencia, el mismo que pretende generar compromisos ambientales de sostenibilidad, a fin de fortalecer las acciones que buscan en la ecoeficiencia una iniciativa importante para el sector educativo respecto de la conservación y recuperación de nuestros recursos naturales, para ello involucra diversas experiencias interinstitucionales. La ecoeficiencia se apoya en dos pilares: reducir la sobre explotación de los recursos naturales (lograr un uso más sostenible) y disminuir la contaminación asociada a los procesos educativos y productivos. Pero apunta aún más allá: busca un incremento de la productividad de los recursos naturales, así como reducir los impactos ambientales a lo largo de todo el ciclo de vida de los productos, la educación es primordial para lograr la ansiada Sostenibilidad. El artículo recoge la metodología que deben seguir las instituciones educativas para ser competitivas en un mundo globalizado donde cada vez se es más eficiente o mejor dicho Ecoeficiente y de esta manera contribuimos a formar verdaderos ciudadanos ambientales. Presentamos los resultados obtenido de logros ambientales de algunas instituciones educativas de la región Lambayeque.Universidad Cesar Vallejo2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677UCV Hacer; Vol. 3 No. 1 (2014): January - June; 31-39UCV Hacer; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Enero - Junio; 31-392414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677/650https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/6772021-09-28T16:03:52Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Education in eco-efficiency La educación en ecoeficiencia |
title |
Education in eco-efficiency |
spellingShingle |
Education in eco-efficiency Lloclla Gonzales, Herry Educación Ecoeficiencia Sostenibilidad Education Eco-efficiency Sustainability |
title_short |
Education in eco-efficiency |
title_full |
Education in eco-efficiency |
title_fullStr |
Education in eco-efficiency |
title_full_unstemmed |
Education in eco-efficiency |
title_sort |
Education in eco-efficiency |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Lloclla Gonzales, Herry Arbulú López, César Augusto |
author |
Lloclla Gonzales, Herry |
author_facet |
Lloclla Gonzales, Herry Arbulú López, César Augusto |
author_role |
author |
author2 |
Arbulú López, César Augusto |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Educación Ecoeficiencia Sostenibilidad Education Eco-efficiency Sustainability |
topic |
Educación Ecoeficiencia Sostenibilidad Education Eco-efficiency Sustainability |
description |
The aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficiency for the education sector in the conservation and recovery of our natural resources, but this involves several inter experiences. Eco-efficiency is based on two pillars: the reduction of the overexploitation of natural resources (to achieve a more sustainable use) and the reduction of pollution associated with educational and production processes. But it goes further: towards seeking an increased productivity of natural resources and to reduce the environmental impacts along the entire life cycle of products, therefore, education is essential to achieve the desired sustainability. The article collects the methodology to be followed by educational institutions to be competitive in a globalized world where one is becoming more efficient or rather eco-efficient and so we contribute to form true environmental citizens. We present the results of environmental achievements of some educational institutions in the Lambayeque region. |
publishDate |
2014 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2014-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677/650 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
UCV Hacer; Vol. 3 No. 1 (2014): January - June; 31-39 UCV Hacer; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Enero - Junio; 31-39 2414-8695 2305-8552 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845611545925517312 |
score |
12.765409 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).