Education in eco-efficiency

Descripción del Articulo

The aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficienc...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Lloclla Gonzales, Herry, Arbulú López, César Augusto
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/677
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Educación
Ecoeficiencia
Sostenibilidad
Education
Eco-efficiency
Sustainability
id REVUCV_a483fc6814f09f14e3b88c164f929c89
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/677
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Education in eco-efficiencyLa educación en ecoeficienciaLloclla Gonzales, HerryArbulú López, César AugustoEducaciónEcoeficienciaSostenibilidadEducationEco-efficiencySustainabilityThe aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficiency for the education sector in the conservation and recovery of our natural resources, but this involves several inter experiences. Eco-efficiency is based on two pillars: the reduction of the overexploitation of natural resources (to achieve a more sustainable use) and the reduction of pollution associated with educational and production processes. But it goes further: towards seeking an increased productivity of natural resources and to reduce the environmental impacts along the entire life cycle of products, therefore, education is essential to achieve the desired sustainability. The article collects the methodology to be followed by educational institutions to be competitive in a globalized world where one is becoming more efficient or rather eco-efficient and so we contribute to form true environmental citizens. We present the results of environmental achievements of some educational institutions in the Lambayeque region.El objetivo de este trabajo consiste en realizar la revisión bibliográfica centrándose en el marco conceptual que ha desarrollado la Educación en Ecoeficiencia, el mismo que pretende generar compromisos ambientales de sostenibilidad, a fin de fortalecer las acciones que buscan en la ecoeficiencia una iniciativa importante para el sector educativo respecto de la conservación y recuperación de nuestros recursos naturales, para ello involucra diversas experiencias interinstitucionales. La ecoeficiencia se apoya en dos pilares: reducir la sobre explotación de los recursos naturales (lograr un uso más sostenible) y disminuir la contaminación asociada a los procesos educativos y productivos. Pero apunta aún más allá: busca un incremento de la productividad de los recursos naturales, así como reducir los impactos ambientales a lo largo de todo el ciclo de vida de los productos, la educación es primordial para lograr la ansiada Sostenibilidad. El artículo recoge la metodología que deben seguir las instituciones educativas para ser competitivas en un mundo globalizado donde cada vez se es más eficiente o mejor dicho Ecoeficiente y de esta manera contribuimos a formar verdaderos ciudadanos ambientales. Presentamos los resultados obtenido de logros ambientales de algunas instituciones educativas de la región Lambayeque.Universidad Cesar Vallejo2014-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677UCV Hacer; Vol. 3 No. 1 (2014): January - June; 31-39UCV Hacer; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Enero - Junio; 31-392414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677/650https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/6772021-09-28T16:03:52Z
dc.title.none.fl_str_mv Education in eco-efficiency
La educación en ecoeficiencia
title Education in eco-efficiency
spellingShingle Education in eco-efficiency
Lloclla Gonzales, Herry
Educación
Ecoeficiencia
Sostenibilidad
Education
Eco-efficiency
Sustainability
title_short Education in eco-efficiency
title_full Education in eco-efficiency
title_fullStr Education in eco-efficiency
title_full_unstemmed Education in eco-efficiency
title_sort Education in eco-efficiency
dc.creator.none.fl_str_mv Lloclla Gonzales, Herry
Arbulú López, César Augusto
author Lloclla Gonzales, Herry
author_facet Lloclla Gonzales, Herry
Arbulú López, César Augusto
author_role author
author2 Arbulú López, César Augusto
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Educación
Ecoeficiencia
Sostenibilidad
Education
Eco-efficiency
Sustainability
topic Educación
Ecoeficiencia
Sostenibilidad
Education
Eco-efficiency
Sustainability
description The aim of this study is to conduct a literature review focusing on the conceptual framework that has developed the "Education in Eco-efficiency", which aims to generate the same environmental sustainability commitments, to strengthen action seeking an important initiative in eco-efficiency for the education sector in the conservation and recovery of our natural resources, but this involves several inter experiences. Eco-efficiency is based on two pillars: the reduction of the overexploitation of natural resources (to achieve a more sustainable use) and the reduction of pollution associated with educational and production processes. But it goes further: towards seeking an increased productivity of natural resources and to reduce the environmental impacts along the entire life cycle of products, therefore, education is essential to achieve the desired sustainability. The article collects the methodology to be followed by educational institutions to be competitive in a globalized world where one is becoming more efficient or rather eco-efficient and so we contribute to form true environmental citizens. We present the results of environmental achievements of some educational institutions in the Lambayeque region.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-06-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/677/650
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv UCV Hacer; Vol. 3 No. 1 (2014): January - June; 31-39
UCV Hacer; Vol. 3 Núm. 1 (2014): Enero - Junio; 31-39
2414-8695
2305-8552
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1845611545925517312
score 12.765409
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).