Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students
Descripción del Articulo
The present study was carried out in the perspective of a scientific analysis of the incidence of educational trips and graphic organizers in the critical thinking of the students of a Private University of Lima, 2020. It was developed within the quantitative approach, based on the causal correlatio...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/230 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/230 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Viaje de estudios Estrategias educativas Enseñanza Aprendizaje Pensamiento crítico Educational trips Educational strategies Teaching Learning Critical thinking |
id |
REVUCV_9997302c5b05248a6959673379985b9d |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/230 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college studentsViaje de estudios, organizadores gráficos en el pensamiento crítico en estudiantes universitariosMenacho Carhuamaca, Jaime DavidCadenillas Albornoz, VioletaViaje de estudiosEstrategias educativasEnseñanzaAprendizajePensamiento críticoEducational tripsEducational strategiesTeachingLearningCritical thinkingThe present study was carried out in the perspective of a scientific analysis of the incidence of educational trips and graphic organizers in the critical thinking of the students of a Private University of Lima, 2020. It was developed within the quantitative approach, based on the causal correlational design. The population included 85 undergraduate students. The instruments used as the educational study trip questionnaire, graphic organizers questionnaire and the questionnaire called evaluated my critical thinking allowed to verify that there is a relationship between the variables. It was concluded that the educational trips and the graphic organizers influence the critical thinking of the students. Furthermore, there is evidence of a significant incidence of the educational trips and the graphic organizers in analyzing information, proposing alternative solutions and arguing their position. Therefore, it will give way to the measurement of the critical points that generate flaws in inferring implications and the actions will be measured and taken.El presente estudio se realizó en perspectiva de un análisis científico de la incidencia de los viajes educativos y los organizadores gráficos en el pensamiento crítico de los estudiantes de una Universidad Privada de Lima, 2020. Se desarrolló dentro del enfoque cuantitativo, basado en el diseño correlacional causal. La población censal incluyó a 85 estudiantes de pregrado. Los instrumentos utilizados como el cuestionario de viaje de estudios educativos, cuestionario de organizadores gráficos y el cuestionario denominado evaluó mi pensamiento crítico permitieron comprobar que existe relación entre las variables. En ese sentido, se concluyó que el viaje de estudios y los organizadores gráficos inciden en el pensamiento crítico de los estudiantes. Asimismo, se evidenció una incidencia significativa del viaje de estudios y los organizadores gráficos en analizar información, proponer alternativas de solución y argumentar posición. Por lo tanto, se dará paso a la medición de los puntos críticos que generan falencias en inferir implicancias y se actuará sobre ello.Universidad Cesar Vallejo2021-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/23010.18050/psiquemag.v10i1.2641PsiqueMag; Vol. 10 No. 1 (2021): January - June; 76-89PsiqueMag; Vol. 10 Núm. 1 (2021): Enero - Junio; 76-892307-0846reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/230/220Derechos de autor 2021 PsiqueMaghttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/2302023-08-16T02:55:18Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students Viaje de estudios, organizadores gráficos en el pensamiento crítico en estudiantes universitarios |
title |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
spellingShingle |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students Menacho Carhuamaca, Jaime David Viaje de estudios Estrategias educativas Enseñanza Aprendizaje Pensamiento crítico Educational trips Educational strategies Teaching Learning Critical thinking |
title_short |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
title_full |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
title_fullStr |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
title_full_unstemmed |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
title_sort |
Study tour, graphic organizers in critical thinking in college students |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Menacho Carhuamaca, Jaime David Cadenillas Albornoz, Violeta |
author |
Menacho Carhuamaca, Jaime David |
author_facet |
Menacho Carhuamaca, Jaime David Cadenillas Albornoz, Violeta |
author_role |
author |
author2 |
Cadenillas Albornoz, Violeta |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Viaje de estudios Estrategias educativas Enseñanza Aprendizaje Pensamiento crítico Educational trips Educational strategies Teaching Learning Critical thinking |
topic |
Viaje de estudios Estrategias educativas Enseñanza Aprendizaje Pensamiento crítico Educational trips Educational strategies Teaching Learning Critical thinking |
description |
The present study was carried out in the perspective of a scientific analysis of the incidence of educational trips and graphic organizers in the critical thinking of the students of a Private University of Lima, 2020. It was developed within the quantitative approach, based on the causal correlational design. The population included 85 undergraduate students. The instruments used as the educational study trip questionnaire, graphic organizers questionnaire and the questionnaire called evaluated my critical thinking allowed to verify that there is a relationship between the variables. It was concluded that the educational trips and the graphic organizers influence the critical thinking of the students. Furthermore, there is evidence of a significant incidence of the educational trips and the graphic organizers in analyzing information, proposing alternative solutions and arguing their position. Therefore, it will give way to the measurement of the critical points that generate flaws in inferring implications and the actions will be measured and taken. |
publishDate |
2021 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2021-06-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/230 10.18050/psiquemag.v10i1.2641 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/230 |
identifier_str_mv |
10.18050/psiquemag.v10i1.2641 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/230/220 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2021 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2021 PsiqueMag https://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
PsiqueMag; Vol. 10 No. 1 (2021): January - June; 76-89 PsiqueMag; Vol. 10 Núm. 1 (2021): Enero - Junio; 76-89 2307-0846 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1845611548787081216 |
score |
12.786421 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).