Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
Descripción del Articulo
In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showi...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2018 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/717 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Estrategia Comunicación de marketing Identidad cultural Strategy Marketing communication Cultural identity |
id |
REVUCV_40b1d07595e9a3a49738ce9193984f42 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/717 |
network_acronym_str |
REVUCV |
network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository_id_str |
|
spelling |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la AsunciónEstrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecana en los estudiantes de la Institución Educativa Nuestra Señora de la AsunciónFaya Arboleda, Ana LucíaReyna González, Julissa ElizabethEstrategiaComunicación de marketingIdentidad culturalStrategyMarketing communicationCultural identityIn the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This re-search is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the tech-nique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.En la presente investigación se realizó la Estrategia de Mix de comunicación de Marketing, con el objetivo de mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa “Nuestra Señora de la Asunción”, promoviéndolo a través de un documental, donde se muestra su historia, folklor, naturaleza, gastronomía, etc. Y como esta herramienta proporciona la forma de posicionar, y captar rápidamente consumidor de la cual se en-cuentran fundamentadas por Felix Lazarsfeld y kotler. Así mismo esta investigación servirá de aporte para otras in-vestigaciones con similares escenarios, comparándose así las teorías dadas por diferentes autores antes mencionados y otros estudios mostrados por investigadores, por otro lado, se procura proponer una estrategia de comunicación de marketing para promover y mejorar la Identidad Cultural Lambayecana. Esta investigación es de diseño No Experi-mental, de tipo descriptivo-propositivo; la población estuvo conformado por los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institu-ción Educativa N°10111 “Nuestra Señora de la Asunción”, y para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta, por medio del instrumento cuestionario y prueba de conocimiento. Finalmente, la estrategia de comunica-ción de marketing, ayudaran a mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Insti-tución Educativa Nuestra Señora de la Asunción.Universidad Cesar Vallejo2018-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/71710.18050/RevUCVHACER.v7n2a3UCV Hacer; Vol. 7 No. 2 (2018): May - August; 27-37UCV Hacer; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27-372414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717/689https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/7172021-09-29T17:51:10Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción Estrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecana en los estudiantes de la Institución Educativa Nuestra Señora de la Asunción |
title |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
spellingShingle |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción Faya Arboleda, Ana Lucía Estrategia Comunicación de marketing Identidad cultural Strategy Marketing communication Cultural identity |
title_short |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
title_full |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
title_fullStr |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
title_full_unstemmed |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
title_sort |
Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Faya Arboleda, Ana Lucía Reyna González, Julissa Elizabeth |
author |
Faya Arboleda, Ana Lucía |
author_facet |
Faya Arboleda, Ana Lucía Reyna González, Julissa Elizabeth |
author_role |
author |
author2 |
Reyna González, Julissa Elizabeth |
author2_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Estrategia Comunicación de marketing Identidad cultural Strategy Marketing communication Cultural identity |
topic |
Estrategia Comunicación de marketing Identidad cultural Strategy Marketing communication Cultural identity |
description |
In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This re-search is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the tech-nique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption. |
publishDate |
2018 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2018-08-30 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717 10.18050/RevUCVHACER.v7n2a3 |
url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717 |
identifier_str_mv |
10.18050/RevUCVHACER.v7n2a3 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717/689 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0 |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
dc.source.none.fl_str_mv |
UCV Hacer; Vol. 7 No. 2 (2018): May - August; 27-37 UCV Hacer; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27-37 2414-8695 2305-8552 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
instname_str |
Universidad César Vallejo |
instacron_str |
UCV |
institution |
UCV |
reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846245725191536640 |
score |
12.783859 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).