Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción

Descripción del Articulo

In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showi...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Faya Arboleda, Ana Lucía, Reyna González, Julissa Elizabeth
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2018
Institución:Universidad César Vallejo
Repositorio:Revistas - Universidad César Vallejo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/717
Enlace del recurso:http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Estrategia
Comunicación de marketing
Identidad cultural
Strategy
Marketing communication
Cultural identity
id REVUCV_40b1d07595e9a3a49738ce9193984f42
oai_identifier_str oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/717
network_acronym_str REVUCV
network_name_str Revistas - Universidad César Vallejo
repository_id_str
spelling Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la AsunciónEstrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecana en los estudiantes de la Institución Educativa Nuestra Señora de la AsunciónFaya Arboleda, Ana LucíaReyna González, Julissa ElizabethEstrategiaComunicación de marketingIdentidad culturalStrategyMarketing communicationCultural identityIn the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This re-search is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the tech-nique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.En la presente investigación se realizó la Estrategia de Mix de comunicación de Marketing, con el objetivo de mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institución Educativa “Nuestra Señora de la Asunción”, promoviéndolo a través de un documental, donde se muestra su historia, folklor, naturaleza, gastronomía, etc. Y como esta herramienta proporciona la forma de posicionar, y captar rápidamente consumidor de la cual se en-cuentran fundamentadas por Felix Lazarsfeld y kotler. Así mismo esta investigación servirá de aporte para otras in-vestigaciones con similares escenarios, comparándose así las teorías dadas por diferentes autores antes mencionados y otros estudios mostrados por investigadores, por otro lado, se procura proponer una estrategia de comunicación de marketing para promover y mejorar la Identidad Cultural Lambayecana. Esta investigación es de diseño No Experi-mental, de tipo descriptivo-propositivo; la población estuvo conformado por los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Institu-ción Educativa N°10111 “Nuestra Señora de la Asunción”, y para la recolección de datos se empleó la técnica de la encuesta, por medio del instrumento cuestionario y prueba de conocimiento. Finalmente, la estrategia de comunica-ción de marketing, ayudaran a mejorar la Identidad Cultural Lambayecana en los estudiantes de 3°,4° y 5° de la Insti-tución Educativa Nuestra Señora de la Asunción.Universidad Cesar Vallejo2018-08-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/71710.18050/RevUCVHACER.v7n2a3UCV Hacer; Vol. 7 No. 2 (2018): May - August; 27-37UCV Hacer; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27-372414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717/689https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/7172021-09-29T17:51:10Z
dc.title.none.fl_str_mv Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
Estrategia de comunicación de marketing para promover la identidad cultural lambayecana en los estudiantes de la Institución Educativa Nuestra Señora de la Asunción
title Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
spellingShingle Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
Faya Arboleda, Ana Lucía
Estrategia
Comunicación de marketing
Identidad cultural
Strategy
Marketing communication
Cultural identity
title_short Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
title_full Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
title_fullStr Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
title_full_unstemmed Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
title_sort Marketing communication strategy to promote the Lambayecan cultural identity in the students of the educational institution Nuestra Señora de la Asunción
dc.creator.none.fl_str_mv Faya Arboleda, Ana Lucía
Reyna González, Julissa Elizabeth
author Faya Arboleda, Ana Lucía
author_facet Faya Arboleda, Ana Lucía
Reyna González, Julissa Elizabeth
author_role author
author2 Reyna González, Julissa Elizabeth
author2_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Estrategia
Comunicación de marketing
Identidad cultural
Strategy
Marketing communication
Cultural identity
topic Estrategia
Comunicación de marketing
Identidad cultural
Strategy
Marketing communication
Cultural identity
description In the present investigation, the Marketing Communication Mix Strategy was carried out, with the objective of im-proving the Lambayecan Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution "Our Lady of the Assumption" , promoting it through a documentary, showing its history, folklore, nature, gastronomy, etc. And as this tool provides the way to position, and quickly capture consumer of which are founded by Felix Lazarsfeld and Kotler. Likewise, this research will contribute to other research with similar scenarios, thus comparing the theories given by different authors mentioned above and other studies shown by researchers, on the other hand, it seeks to propose a marketing communication strategy to promote and improve the Identity Cultural Lambayecana. This re-search is of non-experimental design, of a descriptive-proactive type; the population was conformed by the students of 3rd, 4th and 5th of the Educational Institution Our Lady of the Assumption, and for the data collection the tech-nique of the survey was used, by means of the questionnaire instrument and knowledge test. Finally, the marketing communication strategy will help improve the Lambayecana Cultural Identity in the 3rd, 4th and 5th students of the Educational Institution Our Lady of the Assumption.
publishDate 2018
dc.date.none.fl_str_mv 2018-08-30
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo evaluado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717
10.18050/RevUCVHACER.v7n2a3
url http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717
identifier_str_mv 10.18050/RevUCVHACER.v7n2a3
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/717/689
dc.rights.none.fl_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv https://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Cesar Vallejo
dc.source.none.fl_str_mv UCV Hacer; Vol. 7 No. 2 (2018): May - August; 27-37
UCV Hacer; Vol. 7 Núm. 2 (2018): Mayo - Agosto; 27-37
2414-8695
2305-8552
reponame:Revistas - Universidad César Vallejo
instname:Universidad César Vallejo
instacron:UCV
instname_str Universidad César Vallejo
instacron_str UCV
institution UCV
reponame_str Revistas - Universidad César Vallejo
collection Revistas - Universidad César Vallejo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846245725191536640
score 12.783859
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).