Research competences and learning styles in engineering students
Descripción del Articulo
The research determined the relationship between research competencies and learning styles in final-year students of civil engineering of a university, and applied two instruments, the Felder and Soloman learning styles test and the research competencies questionnaire. The population was 146 student...
| Autores: | , |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2019 |
| Institución: | Universidad César Vallejo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/539 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/539 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | Estilos de aprendizaje Habilidad Investigación Learning styles Skills Research |
| id |
REVUCV_38ff13c2a33fc2b389cea10ddc2bab1c |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/539 |
| network_acronym_str |
REVUCV |
| network_name_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Research competences and learning styles in engineering studentsCompetencias investigativas y estilos de aprendizaje en estudiantes de IngenieríaFarfán Córdova, MarlonReyes López, Flora AngélicaEstilos de aprendizajeHabilidadInvestigaciónLearning stylesSkillsResearchThe research determined the relationship between research competencies and learning styles in final-year students of civil engineering of a university, and applied two instruments, the Felder and Soloman learning styles test and the research competencies questionnaire. The population was 146 students, men and women, of the curricular experiences Research Project and Development of the Research Project; with a sample of 25 women and 81 men. It turned out that the level of research skills is high for 58.5% of respondents and the predominant learning styles were moderate active, reflective discreet, sensitive moderate, intuitive discreet, visual very strong, verbal discreet, sequential moderate and global discreet. The Spearman Rho bivariate correlation analysis as a hypothesis test allowed us to conclude that the research competencies are only significantly related to active and reflective learning styles.La investigación determinó la relación entre las competencias investigativas y estilos de aprendizaje en estudiantes de fin de carrera de ingeniería civil de una universidad, y se aplicaron dos instrumentos, el test de estilos de aprendizaje de Felder y Soloman y el cuestionario de competencias investigativas. La población fue de 146 estudiantes, hombres y mujeres, de las experiencias curriculares de Proyecto de investigación y Desarrollo del proyecto de investigación, con una muestra de 25 mujeres y 81 varones. Resultó que el nivel de las competencias investigativas es alto para el 58.5% de los consultados y los estilos de aprendizaje que predominaron fueron activo moderado, reflexivo discreto, sensitivo moderado, intuitivo discreto, visual muy fuerte, verbal discreto, secuencial moderado y global discreto. El análisis de correlación bivariado Rho de Spearman como contraste de hipótesis permitió concluir que las competencias investigativas sólo se relacionan significativamente con los estilos de aprendizaje activo y reflexivo.Universidad Cesar Vallejo2019-06-30info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo evaluado por paresapplication/pdfhttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/53910.18050/RevUCVHACER.v8n2a2UCV Hacer; Vol. 8 No. 2 (2019): April - June; 19-27UCV Hacer; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Abril - Junio; 19-272414-86952305-8552reponame:Revistas - Universidad César Vallejoinstname:Universidad César Vallejoinstacron:UCVspahttp://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/539/519https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/5392021-09-22T03:34:33Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Research competences and learning styles in engineering students Competencias investigativas y estilos de aprendizaje en estudiantes de Ingeniería |
| title |
Research competences and learning styles in engineering students |
| spellingShingle |
Research competences and learning styles in engineering students Farfán Córdova, Marlon Estilos de aprendizaje Habilidad Investigación Learning styles Skills Research |
| title_short |
Research competences and learning styles in engineering students |
| title_full |
Research competences and learning styles in engineering students |
| title_fullStr |
Research competences and learning styles in engineering students |
| title_full_unstemmed |
Research competences and learning styles in engineering students |
| title_sort |
Research competences and learning styles in engineering students |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Farfán Córdova, Marlon Reyes López, Flora Angélica |
| author |
Farfán Córdova, Marlon |
| author_facet |
Farfán Córdova, Marlon Reyes López, Flora Angélica |
| author_role |
author |
| author2 |
Reyes López, Flora Angélica |
| author2_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
Estilos de aprendizaje Habilidad Investigación Learning styles Skills Research |
| topic |
Estilos de aprendizaje Habilidad Investigación Learning styles Skills Research |
| description |
The research determined the relationship between research competencies and learning styles in final-year students of civil engineering of a university, and applied two instruments, the Felder and Soloman learning styles test and the research competencies questionnaire. The population was 146 students, men and women, of the curricular experiences Research Project and Development of the Research Project; with a sample of 25 women and 81 men. It turned out that the level of research skills is high for 58.5% of respondents and the predominant learning styles were moderate active, reflective discreet, sensitive moderate, intuitive discreet, visual very strong, verbal discreet, sequential moderate and global discreet. The Spearman Rho bivariate correlation analysis as a hypothesis test allowed us to conclude that the research competencies are only significantly related to active and reflective learning styles. |
| publishDate |
2019 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2019-06-30 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion Artículo evaluado por pares |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/539 10.18050/RevUCVHACER.v8n2a2 |
| url |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/539 |
| identifier_str_mv |
10.18050/RevUCVHACER.v8n2a2 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/ucv-hacer/article/view/539/519 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
https://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0 |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| publisher.none.fl_str_mv |
Universidad Cesar Vallejo |
| dc.source.none.fl_str_mv |
UCV Hacer; Vol. 8 No. 2 (2019): April - June; 19-27 UCV Hacer; Vol. 8 Núm. 2 (2019): Abril - Junio; 19-27 2414-8695 2305-8552 reponame:Revistas - Universidad César Vallejo instname:Universidad César Vallejo instacron:UCV |
| instname_str |
Universidad César Vallejo |
| instacron_str |
UCV |
| institution |
UCV |
| reponame_str |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| collection |
Revistas - Universidad César Vallejo |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1848782439696039936 |
| score |
12.771706 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).