Theoretical review on bullying in students with specific educational support needs
Descripción del Articulo
This study presents a body of research showing the higher incidence of students with specific educational support needs to suffer bullying situations at school, both in their role as victims and as bullies. In conclusion, there is a need to address methodological changes, as well as to incorporate s...
Autores: | , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2017 |
Institución: | Universidad César Vallejo |
Repositorio: | Revistas - Universidad César Vallejo |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:oai.revistas.ucv.edu.pe:article/147 |
Enlace del recurso: | http://revistas.ucv.edu.pe/index.php/psiquemag/article/view/147 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | bullying discapacidad inclusión escolar disability inclusive education |
Sumario: | This study presents a body of research showing the higher incidence of students with specific educational support needs to suffer bullying situations at school, both in their role as victims and as bullies. In conclusion, there is a need to address methodological changes, as well as to incorporate school violence prevention programs. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).