Hacia una etnografía del comienzo en la praxis de los profesores de educación física

Descripción del Articulo

This article presents research advances on how graduates in Physical Education learn to became teachers in their first five year of professional practice at the Higher Institute of Physical Education (ISEF) (Uruguay). The introduction describes the formation of university physical education. The fir...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autores: Salvá, Nancy, Rodríguez, Alejandra, Saredo, Federico, Herrera, Agustina, Liebstreich, Sisi, Rodríguez, Carmen, de León, Ana Ponce, Vega, Danhae, López, Edisa, Clavería, Alejandra
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2024
Institución:Universidad Científica del Sur
Repositorio:Revistas - Universidad Científica del Sur
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/1781
Enlace del recurso:https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/1781
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:praxis
identidades narrativas
profesionalidad
jóvenes docentes
narrative identities
professionalism
young teachers
Descripción
Sumario:This article presents research advances on how graduates in Physical Education learn to became teachers in their first five year of professional practice at the Higher Institute of Physical Education (ISEF) (Uruguay). The introduction describes the formation of university physical education. The first scenario develops conceptual approaches to pedagogical praxis, specially, in physical education. The second is based on the ethnographic approach to educational research and the epistemological, methodological and political shifts that it implies. The third presents a reflective and rhizomatic analysis of initial approaches to narrative identities of young teachers that arise from the first advance in field work. Finally, it ventures into the labyrinth of research to develop some reflections and possible projections.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).