"Water for everything, but not for everyone." An educational experience in the area of Social Sciences in times of pandemic.
Descripción del Articulo
A pedagogical experience used the strategies of Project Based Learning and Collaborative Learning inSocial Sciences. It was promoted, among the fifth-year high school students of a private institution in North Lima; the planning, preparation and dissemination of virtual propaganda, on the responsi...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2021 |
Institución: | Universidad Científica del Sur |
Repositorio: | Revistas - Universidad Científica del Sur |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistas.cientifica.edu.pe:article/865 |
Enlace del recurso: | https://revistas.cientifica.edu.pe/index.php/desdeelsur/article/view/865 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Ciencias Sociales, aprendizaje, enseñanza a distancia, competencias. Social Sciences, learning, distance study, skills. |
Sumario: | A pedagogical experience used the strategies of Project Based Learning and Collaborative Learning inSocial Sciences. It was promoted, among the fifth-year high school students of a private institution in North Lima; the planning, preparation and dissemination of virtual propaganda, on the responsible use of water in the framework of the Covid-19 pandemic. This project generated an active role for students in the learning-teaching process, and research, autonomous learning and other competencies stipulated in the National Basic Education Curriculum (CNEB) were also stimulated. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).