Popular cults and religions in Latin America: Identities between tradition and globalization
Descripción del Articulo
One of the central characteristics of the social change that we are experiencing at the gates of the third millennium has been conceptualized under the term globalization. This is a plurivocal and polysemic term to refer to a complex process by which the diffusion of a new technological paradigm is...
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| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 1998 |
| Institución: | Universidad Católica San Pablo |
| Repositorio: | Revistas - Universidad Católica San Pablo |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/656 |
| Enlace del recurso: | https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/656 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | religiones populares América Latina construcción de identidad |
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Popular cults and religions in Latin America: Identities between tradition and globalizationCultos y religiones populares en América Latina: Identidades entre la tradición y la globalizaciónParker Gumucio, Christianreligiones popularesAmérica Latinaconstrucción de identidadOne of the central characteristics of the social change that we are experiencing at the gates of the third millennium has been conceptualized under the term globalization. This is a plurivocal and polysemic term to refer to a complex process by which the diffusion of a new technological paradigm is understood, at the same time as changes in production processes, financial movements, labor markets, organizational and management designs, education , information and communications systems, urban and family lifestyles, consumption patterns, advertising and marketing, knowledge, values and citizen preferences and, therefore, ways of life of societies and people (Tomassini, 1995).Una de las caracteríscticas centrales del cambio social que vivimos en las puertas del tercer milenio ha sido conceptualizada bajo el término globalización. Es este un término plurívoco y polisémico para referirse a un complejo proceso por el cual se entiende la difusión de un nuevo paradigma tecnológico, al mismo tiempo que de cambios en los procesos productivos, movimientos financieros, mercados laborales, diseños organizacionales y de gestión, educación, sistemas de información y de comunicaciones, formas de vida urbana,familiar, pautas de consumo, publicidad y mercadeo, conocimientos, valores y preferencias ciudadabas y, por ende, formas de vida de las sociedades y las personas (Tomassini, 1995).Universidad Católica San Pablo1998-12-26info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/65610.36901/allpanchis.v30i52.656Allpanchis; Vol. 30 Núm. 52 (1998): El Reverso de la Modernidad; 239-277Allpanchis; Vol. 30 No. 52 (1998): The Reverse of Modernity; 239-2772708-89600252-883510.36901/allpanchis.v30i52reponame:Revistas - Universidad Católica San Pabloinstname:Universidad Católica San Pabloinstacron:UCSPspahttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/656/1201Derechos de autor 1998 Christian Parker Gamuciohttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ucsp.edu.pe:article/6562022-06-04T02:56:31Z |
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