Theatricality of Andean baroque art

Descripción del Articulo

The Spanish poet Calderón de la Barca is one of the authors who has best represented the feeling of human life during the Baroque period. In his work The Great Theater of the World, premiered in 1645, Calderón placed man acting on a great stage before God the Father and his entire heavenly court; th...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Grupp Catello, Franz
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2007
Institución:Universidad Católica San Pablo
Repositorio:Revistas - Universidad Católica San Pablo
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/447
Enlace del recurso:https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/447
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:teatralidad
barroco andino
id REVUCSP_4367483d55f4d22e0dc3fcb967ad2920
oai_identifier_str oai:revistas.ucsp.edu.pe:article/447
network_acronym_str REVUCSP
network_name_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository_id_str
spelling Theatricality of Andean baroque artTeatralidad del arte barroco andinoGrupp Catello, Franzteatralidadbarroco andinoThe Spanish poet Calderón de la Barca is one of the authors who has best represented the feeling of human life during the Baroque period. In his work The Great Theater of the World, premiered in 1645, Calderón placed man acting on a great stage before God the Father and his entire heavenly court; the play that the man performed was his own life, and the stage for this performance was the world. This metaphor of the theater of the world will transcend the entire era.El poeta español Calderón de la Barca es uno de los autores que mejor ha representado el sentimiento de la vida humana durante el período barroco. En su obra El gran teatro del mundo, estrenada en 1645, Calderón colocó al hombre actuando en un gran escenario ante Dios Padre y toda su corte celestial; la obra que el hombre interpretaba era su propia vida, y el escenario para esta representación era el mundo. Esta metáfora del teatro del mundo trascenderá toda la época.Universidad Católica San Pablo2007-06-12info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionArtículo revisado por paresapplication/pdfhttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/44710.36901/allpanchis.v39i69.447Allpanchis; Vol. 39 Núm. 69 (2007): Investigación y Pastoral en el Mundo Andino; 147-164Allpanchis; Vol. 39 No. 69 (2007): Research and Pastoral Care in the Andean World; 147-1642708-89600252-883510.36901/allpanchis.v39i69reponame:Revistas - Universidad Católica San Pabloinstname:Universidad Católica San Pabloinstacron:UCSPspahttps://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/447/928Derechos de autor 2007 Franz Grupp Catello http://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistas.ucsp.edu.pe:article/4472024-05-04T20:18:40Z
dc.title.none.fl_str_mv Theatricality of Andean baroque art
Teatralidad del arte barroco andino
title Theatricality of Andean baroque art
spellingShingle Theatricality of Andean baroque art
Grupp Catello, Franz
teatralidad
barroco andino
title_short Theatricality of Andean baroque art
title_full Theatricality of Andean baroque art
title_fullStr Theatricality of Andean baroque art
title_full_unstemmed Theatricality of Andean baroque art
title_sort Theatricality of Andean baroque art
dc.creator.none.fl_str_mv Grupp Catello, Franz
author Grupp Catello, Franz
author_facet Grupp Catello, Franz
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv teatralidad
barroco andino
topic teatralidad
barroco andino
description The Spanish poet Calderón de la Barca is one of the authors who has best represented the feeling of human life during the Baroque period. In his work The Great Theater of the World, premiered in 1645, Calderón placed man acting on a great stage before God the Father and his entire heavenly court; the play that the man performed was his own life, and the stage for this performance was the world. This metaphor of the theater of the world will transcend the entire era.
publishDate 2007
dc.date.none.fl_str_mv 2007-06-12
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Artículo revisado por pares
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/447
10.36901/allpanchis.v39i69.447
url https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/447
identifier_str_mv 10.36901/allpanchis.v39i69.447
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv https://revistas.ucsp.edu.pe/index.php/Allpanchis/article/view/447/928
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2007 Franz Grupp Catello
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2007 Franz Grupp Catello
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
publisher.none.fl_str_mv Universidad Católica San Pablo
dc.source.none.fl_str_mv Allpanchis; Vol. 39 Núm. 69 (2007): Investigación y Pastoral en el Mundo Andino; 147-164
Allpanchis; Vol. 39 No. 69 (2007): Research and Pastoral Care in the Andean World; 147-164
2708-8960
0252-8835
10.36901/allpanchis.v39i69
reponame:Revistas - Universidad Católica San Pablo
instname:Universidad Católica San Pablo
instacron:UCSP
instname_str Universidad Católica San Pablo
instacron_str UCSP
institution UCSP
reponame_str Revistas - Universidad Católica San Pablo
collection Revistas - Universidad Católica San Pablo
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1844704387214082048
score 13.403676
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).