Ex vivo and simulator models teaching therapeutic ERCP and EUS: description of SOBED’s first course
Descripción del Articulo
Teaching models in endoscopy are important tools to minimize risks derived from endoscopic procedures, taking into account that therapeutic endoscopy, also known as surgical endoscopy, has greatly developed during the last decade. This results from the fact that minimally invasive procedures present...
Autores: | , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2016 |
Institución: | Sociedad de Gastroenterología del Perú |
Repositorio: | Revista de Gastroenterología del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.revistagastroperu.com:article/40 |
Enlace del recurso: | http://www.revistagastroperu.com/index.php/rgp/article/view/40 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Endoscopy Cholangiography Endosonography Therapeutic uses |
Sumario: | Teaching models in endoscopy are important tools to minimize risks derived from endoscopic procedures, taking into account that therapeutic endoscopy, also known as surgical endoscopy, has greatly developed during the last decade. This results from the fact that minimally invasive procedures present relevant contributions and promote more comfort to patients. In this context, ex vivo teaching models and virtual simulators are important tools to the safe acquisition of abilities. In this article, the Brazilian Society of Digestive Endoscopy presents and describes its first course of therapeutic ERCP and EUS in models of laboratory teaching. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).