Wittgenstein: Instinctive uncertainty and conceptual diversity

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Important theories about the attribution of mental contents and/or linguisticmeanings propose a theoretical characterization about mental and linguisticunderstanding. As one of the consequences of this, they cannot account forinstances of genuine conceptual diversity: the exotic expressions and thei...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Scotto, Carolina
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2016
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/15905
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/15905
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Wittgenstein
semantic and intentional attribution
conceptual diversity
instinctive uncertainty
atribución intencional y semántica
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spelling Wittgenstein: Instinctive uncertainty and conceptual diversityWittgenstein: incertidumbre instintiva y diversidad conceptualScotto, CarolinaWittgensteinsemantic and intentional attributionconceptual diversityinstinctive uncertaintyWittgensteinatribución intencional y semánticadiversidad conceptualincertidumbre instintivaImportant theories about the attribution of mental contents and/or linguisticmeanings propose a theoretical characterization about mental and linguisticunderstanding. As one of the consequences of this, they cannot account forinstances of genuine conceptual diversity: the exotic expressions and their conceptual repertoires must be re-describe by means of a theory, articulated in our conceptual repertoire, that eliminates that diversity. Wittgenstein, on the other side, has argued that understanding of the linguistic and non linguistic behavior of other creatures is based on primitive ways of reciprocal understanding, settled on practical agreements. Consequently, he has characterized our relationship towards radically estrange behaviors as a form of “instinctive uncertainty”. On these bases, I will attempt to show how it is possible to dissolve skeptical problems and elude contrived solutions about other “forms of life”, recognizing that genuine conceptual diversity is possible.Importantes teorías acerca de la atribución de contenidos mentales y/o de significados lingüísticos proponen una caracterización teoricista acerca de la comprensión mental y lingüística. Entre sus efectos, no pueden dar cuenta decasos de genuina diversidad conceptual: las expresiones exóticas y sus repertorios conceptuales tienen que ser re-descritas por medio de una teoría, expuesta en nuestro propio repertorio conceptual, que elimine esa diversidad. Wittgenstein, por su parte, ha argumentado que la comprensión de la conducta lingüística y no lingüística de otras criaturas se asienta en modalidades primitivas de comprensión recíproca, basadas a su vez en concordancias de orden práctico.Consecuentemente, ha caracterizado nuestra relación con comportamientos radicalmente extraños como una forma de “incertidumbre instintiva”. En este trabajo intentaré mostrar cómo es posible sobre estas bases disolver problemas escépticos y evitar soluciones artificiosas acerca de otras “formas de vida”, reconociendo que la genuina diversidad conceptual es posible.Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades2016-12-22info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/1590510.18800/arete.201602.004Areté; Vol. 28 Núm. 2 (2016); 283-3042223-37411016-913Xreponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/15905/16337Derechos de autor 2016 Aretéhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/159052020-09-02T15:23:06Z
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