Arete as Efficacy of Plato's Ontological Transit

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The following paper outlines the contours of arete in the late Plato in association with the ontological transit from 'being' to genesis, starting from the Parmenides· second hypothesis and the Epinomis'" mathematical excerpt." Nonetheless, by introducing the 'necessary...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Adán, Oscar
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1999
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:revistaspuc:article/5700
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Nivel de acceso:acceso abierto
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spelling Arete as Efficacy of Plato's Ontological TransitAreté como eficacia del tránsito ontológico en PlatónAdán, OscarThe following paper outlines the contours of arete in the late Plato in association with the ontological transit from 'being' to genesis, starting from the Parmenides· second hypothesis and the Epinomis'" mathematical excerpt." Nonetheless, by introducing the 'necessary reality of genesis' within the eidetic framework, Plato feels torced to postulate 'non-being' within the ontological economy -as may beread in the Sophist- and paradoxically to recognize in it the degree of absolute sameness. How does thisnon-being appear in the midst of the eide? The answer is surprising.El presente artículo esboza a partir de la segunda hipótesis del Parménides y del "pasaje matemático" del Epinomis, la figuración de areté enel último Platón, asociada a la efectividad del tránsito ontológico desde el 'ser' hacia la génesis. No obstante, al introducir la 'necesaria realidad de la génesis' en el marco eidético, Platón se ve obligado a postular la presencia del 'no-ser' dentro dela propia economía ontológica -como se puede leer en el Sofista- y a otorgarle paradójicamente el grado de mismidad absoluto. ¿Cómo se presenta este 'no-ser' en el centro de las eíde? La respuesta es sorprendente.Pontificia Universidad Católica del Perú - Departamento de Humanidades1999-12-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/570010.18800/arete.199901-02.002Areté; Vol. 11 Núm. 1-2 (1999); 31-562223-37411016-913Xreponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/arete/article/view/5700/5691Derechos de autor 2016 Aretéhttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/57002025-08-19T15:42:42Z
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Areté como eficacia del tránsito ontológico en Platón
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