The present situation about the teaching of Rorschach and other proyective tests in Peru

Descripción del Articulo

This papee presents a brief history about the origin and development of the proyecrive techniques in Peru. A questionnaire was administercd ro universitiy professors and members of the Peruvian Rorschach and Proyecrive Merhods Sociery in order ro collect data concerning the test rraining situation....

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Ráez de Ramírez, Matilde
Formato: artículo
Fecha de Publicación:1999
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/7402
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7402
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Rorschach
proyective techniques
teaching and training
research
conceptual frame
procedural significant changes
psychologist role
pruebas proyectivas de personalidad
enseñanza y entrenamiento
investigación
marco conceptual
cambios significativos en procedimientos
rol del psicólogo
Descripción
Sumario:This papee presents a brief history about the origin and development of the proyecrive techniques in Peru. A questionnaire was administercd ro universitiy professors and members of the Peruvian Rorschach and Proyecrive Merhods Sociery in order ro collect data concerning the test rraining situation. Results indicare that there is a broad vicw towards scientific thought that stresses research and rhe use of standardized tests. lt is also pointed out, rhat the conceptual frame work is based on current changes in psychology.
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).