The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education
Descripción del Articulo
A review of learning and teaching styles matching at university over the last ten years is presented. For this purpose, a review was carried out of the Dialnet, Redalyc, Scielo and Doaj data bases due to their scope and importance in the Hispanic context. The descriptors used in the search for infor...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2013 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/7620 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7620 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | instruction stylistic approach higher education instrucción adaptativa´ enfoque estilístico educación superior |
id |
REVPUCP_e4cf9b0e3f9c23658e236cf024568d81 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/7620 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher EducationEl ajuste instructivo entre estilos de aprendizaje y enseñanza en la universidadVentura, Ana Clarainstructionstylistic approachhigher educationinstrucción adaptativa´enfoque estilísticoeducación superiorA review of learning and teaching styles matching at university over the last ten years is presented. For this purpose, a review was carried out of the Dialnet, Redalyc, Scielo and Doaj data bases due to their scope and importance in the Hispanic context. The descriptors used in the search for information were the key words: learning styles, teaching styles and higher education. The data bases consulted produced a total of 53 papers, with only 17 of these complying with all the criteria for inclusion (paper: empirical research; sample: university;object: correspondence learning and teaching styles; time period 2002-2012; Spanish language). The literature review showed that the matching is researched and understanding from two approaches: (1) adaptive instruction or (2) stylistics. Results are discussed.Se presenta una revisión de artículos empíricos sobre el ajuste instructivo entre estilos de aprendizaje y estilos de enseñanza en la universidad (2002-2012). Se consultaron las bases dedatos Dialnet, Redalyc, Scielo y Doaj debido a su impacto en el contexto latinoamericano. Los descriptores fueron: “estilos de aprendizaje”, “estilos de enseñanza” y “universidad”. Se identificaron 53 artículos, de los cuales 17 cumplían los criterios de inclusión (artículo:empírico; muestra: universitaria, objeto: ajuste estilos de aprendizaje y de enseñanza, recortetemporal, idioma español). La revisión de la literatura mostró que el ajuste se investiga,entiende y aborda desde dos líneas: (1) la instrucción adaptativa o (2) la estilística. Se discuten los resultados.Pontificia Universidad Católica del Perú2013-12-09info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/762010.18800/psico.201302.004Revista de Psicología; Vol. 31 Núm. 2 (2013); 265-2862223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7620/7869info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/76202020-03-04T20:30:07Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education El ajuste instructivo entre estilos de aprendizaje y enseñanza en la universidad |
title |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
spellingShingle |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education Ventura, Ana Clara instruction stylistic approach higher education instrucción adaptativa´ enfoque estilístico educación superior |
title_short |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
title_full |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
title_fullStr |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
title_full_unstemmed |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
title_sort |
The hypothesis of matching about styles of learning and teaching at Higher Education |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Ventura, Ana Clara |
author |
Ventura, Ana Clara |
author_facet |
Ventura, Ana Clara |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
instruction stylistic approach higher education instrucción adaptativa´ enfoque estilístico educación superior |
topic |
instruction stylistic approach higher education instrucción adaptativa´ enfoque estilístico educación superior |
description |
A review of learning and teaching styles matching at university over the last ten years is presented. For this purpose, a review was carried out of the Dialnet, Redalyc, Scielo and Doaj data bases due to their scope and importance in the Hispanic context. The descriptors used in the search for information were the key words: learning styles, teaching styles and higher education. The data bases consulted produced a total of 53 papers, with only 17 of these complying with all the criteria for inclusion (paper: empirical research; sample: university;object: correspondence learning and teaching styles; time period 2002-2012; Spanish language). The literature review showed that the matching is researched and understanding from two approaches: (1) adaptive instruction or (2) stylistics. Results are discussed. |
publishDate |
2013 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2013-12-09 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7620 10.18800/psico.201302.004 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7620 |
identifier_str_mv |
10.18800/psico.201302.004 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/7620/7869 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Psicología; Vol. 31 Núm. 2 (2013); 265-286 2223-3733 0254-9247 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900931587145728 |
score |
13.876876 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).