Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
Descripción del Articulo
The world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers wor...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2011 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1179 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Gifted talented curriculum methods talentosos métodos curriculares |
id |
REVPUCP_d00c679b510a4cd00d80554f82aa075b |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1179 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the giftedSimplicidad en tiempos complejos: seis principios para enseñar a los talentososCohen, Leonora M.Giftedtalentedcurriculum methodstalentososmétodos curricularesThe world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers work from a set of principles they can adapt to needs of students and support growth, regardless of context. Using principles strengthens teaching and supports gifted students, and perhaps all students. The six principles include: a) focus on unique pattern of strengths, b) group students by interests or abilities at least part of the time, c) move as far and as fast in the basic skills as possible, d) enrich individual interests, e) offer mediation, counseling, mentoring and facilitation, and f) provide the tools for life-long learning.El mundo es cada vez más complejo y los métodos curriculares para los talentosos siguen la misma línea. El presente estudio propone seis reglas extraidas de las aproximaciones curriculares que revelan las mejores practicas e investigaciones en el área y que además pueden ser fácilmente comprendidas y aplicadas en todo lugar. Cuando los profesores trabajan desde un grupo de principios que sustenta su actividad, pueden adaptarlos a las necesidades de sus estudiantes y apoyar su desarrollo, independientemente del contexto. Utilizando estos principios se fortalece la enseñanza y apoya a los estudiantes talentosos, así como a todos los estudiantes. Los seis principios incluyen: a) focalizarse en un patrón único de fortalezas, b) agrupar a los estudiantes por intereses o capacidades por lo menos parte del tiempo, c) ir tan rápido y lejos como se pueda a nivel de destrezas básicas, d) enriquecer los intereses individuales, e) ofrecer mediación, consejería, mentoring y facilitación, y f) brindar herramientas para el aprendizaje a lo largo de la vida.Pontificia Universidad Católica del Perú2011-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179Revista de Psicología; Vol. 29 Núm. 1 (2011); 131-151Revista de Psicología; v. 29 n. 1 (2011); 131-1512223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179/1138info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11792020-03-10T18:51:48Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted Simplicidad en tiempos complejos: seis principios para enseñar a los talentosos |
title |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
spellingShingle |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted Cohen, Leonora M. Gifted talented curriculum methods talentosos métodos curriculares |
title_short |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
title_full |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
title_fullStr |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
title_full_unstemmed |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
title_sort |
Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Cohen, Leonora M. |
author |
Cohen, Leonora M. |
author_facet |
Cohen, Leonora M. |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
Gifted talented curriculum methods talentosos métodos curriculares |
topic |
Gifted talented curriculum methods talentosos métodos curriculares |
description |
The world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers work from a set of principles they can adapt to needs of students and support growth, regardless of context. Using principles strengthens teaching and supports gifted students, and perhaps all students. The six principles include: a) focus on unique pattern of strengths, b) group students by interests or abilities at least part of the time, c) move as far and as fast in the basic skills as possible, d) enrich individual interests, e) offer mediation, counseling, mentoring and facilitation, and f) provide the tools for life-long learning. |
publishDate |
2011 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2011-03-23 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179/1138 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Psicología; Vol. 29 Núm. 1 (2011); 131-151 Revista de Psicología; v. 29 n. 1 (2011); 131-151 2223-3733 0254-9247 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1846609476688281600 |
score |
13.135628 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).