Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted

Descripción del Articulo

The world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers wor...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Cohen, Leonora M.
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2011
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1179
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:Gifted
talented
curriculum methods
talentosos
métodos curriculares
id REVPUCP_d00c679b510a4cd00d80554f82aa075b
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/1179
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Simplicity in complex times: Six principles for teaching the giftedSimplicidad en tiempos complejos: seis principios para enseñar a los talentososCohen, Leonora M.Giftedtalentedcurriculum methodstalentososmétodos curricularesThe world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers work from a set of principles they can adapt to needs of students and support growth, regardless of context. Using principles strengthens teaching and supports gifted students, and perhaps all students. The six principles include: a) focus on unique pattern of strengths, b) group students by interests or abilities at least part of the time, c) move as far and as fast in the basic skills as possible, d) enrich individual interests, e) offer mediation, counseling, mentoring and facilitation, and f) provide the tools for life-long learning.El mundo es cada vez más complejo y los métodos curriculares para los talentosos siguen la misma línea. El presente estudio propone seis reglas extraidas de las aproximaciones curriculares que revelan las mejores practicas e investigaciones en el área y que además pueden ser fácilmente comprendidas y aplicadas en todo lugar. Cuando los profesores trabajan desde un grupo de principios que sustenta su actividad, pueden adaptarlos a las necesidades de sus estudiantes y apoyar su desarrollo, independientemente del contexto. Utilizando estos principios se fortalece la enseñanza y apoya a los estudiantes talentosos, así como a todos los estudiantes. Los seis principios incluyen: a) focalizarse en un patrón único de fortalezas, b) agrupar a los estudiantes por intereses o capacidades por lo menos parte del tiempo, c) ir tan rápido y lejos como se pueda a nivel de destrezas básicas, d) enriquecer los intereses individuales, e) ofrecer mediación, consejería, mentoring y facilitación, y f) brindar herramientas para el aprendizaje a lo largo de la vida.Pontificia Universidad Católica del Perú2011-03-23info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179Revista de Psicología; Vol. 29 Núm. 1 (2011); 131-151Revista de Psicología; v. 29 n. 1 (2011); 131-1512223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179/1138info:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/11792020-03-10T18:51:48Z
dc.title.none.fl_str_mv Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
Simplicidad en tiempos complejos: seis principios para enseñar a los talentosos
title Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
spellingShingle Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
Cohen, Leonora M.
Gifted
talented
curriculum methods
talentosos
métodos curriculares
title_short Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
title_full Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
title_fullStr Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
title_full_unstemmed Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
title_sort Simplicity in complex times: Six principles for teaching the gifted
dc.creator.none.fl_str_mv Cohen, Leonora M.
author Cohen, Leonora M.
author_facet Cohen, Leonora M.
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv Gifted
talented
curriculum methods
talentosos
métodos curriculares
topic Gifted
talented
curriculum methods
talentosos
métodos curriculares
description The world has become increasingly complex. Curriculum methods for the gifted are likewise. Extracted from these seminal and ongoing curriculum approaches are six rules based on best practices and research from our field, which can be grasped easily and applied by teachers anywhere. When teachers work from a set of principles they can adapt to needs of students and support growth, regardless of context. Using principles strengthens teaching and supports gifted students, and perhaps all students. The six principles include: a) focus on unique pattern of strengths, b) group students by interests or abilities at least part of the time, c) move as far and as fast in the basic skills as possible, d) enrich individual interests, e) offer mediation, counseling, mentoring and facilitation, and f) provide the tools for life-long learning.
publishDate 2011
dc.date.none.fl_str_mv 2011-03-23
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/1179/1138
dc.rights.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/openAccess
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Revista de Psicología; Vol. 29 Núm. 1 (2011); 131-151
Revista de Psicología; v. 29 n. 1 (2011); 131-151
2223-3733
0254-9247
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846609476688281600
score 13.135628
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).