Psychometric properties of the SRQ-Reading Motivation in primary students from Lima
Descripción del Articulo
This study explored the psychometric properties of the Spanish version of the Self-Regulation Questionnaire Reading Motivation (SRQ-Reading Motivation) in the context of academic reading, specifically, in the school library. Participants were 235 students enrolled in fourth or fifth grade at a priva...
Autores: | , , |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2024 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/30105 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/30105 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Reading Motivation Self-Determination Theory Primary school students Psychometric properties Lectura Motivación Teoría de la Autodeterminación Estudiantes de primaria Propiedades psicométricas Lecture Théorie de l’autodétermination Élèves du primaire Propriétés psychométriques Leitura Motivação Teoria da Autodeterminação Alunos do ensino primário Propriedades psicométricas |
Sumario: | This study explored the psychometric properties of the Spanish version of the Self-Regulation Questionnaire Reading Motivation (SRQ-Reading Motivation) in the context of academic reading, specifically, in the school library. Participants were 235 students enrolled in fourth or fifth grade at a private school in Lima. This study analyzed the internal structure of the scale by means of confirmatory factor analysis. Results yielded a two-factor model indicating autonomous and controlled reading motivation. Findings obtained from convergent and discriminant validity were consistent with those expected. The reliability of the scores obtained in the scales was also adequate. Results and implications are discussed grounded in Self-Determination Theory’s bright and dark side of motivation. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).