Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting
Descripción del Articulo
Teacher-student interactions in a reading and writing learning setting in first grade of elementary school, were analyzed taking the teaching method into consideration. Among the groups of children whom were taught with strategies derived from interbehavioral psychology, a larger number of interacti...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2002 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/3712 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3712 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | lnteraction functional level reading and writing interactive episode teaching interacción nivel funcional lectura y escritura episodio interactivo enseñanza |
id |
REVPUCP_c35510c4432eda29d5c2f36184977360 |
---|---|
oai_identifier_str |
oai:revistaspuc:article/3712 |
network_acronym_str |
REVPUCP |
network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository_id_str |
|
spelling |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning settingInteracciones maestro-alumno en una situación de enseñanza de la lengua escritaBazán Ramírez, Aldolnteractionfunctional levelreading and writinginteractive episodeteachinginteracciónnivel funcionallectura y escrituraepisodio interactivoenseñanzaTeacher-student interactions in a reading and writing learning setting in first grade of elementary school, were analyzed taking the teaching method into consideration. Among the groups of children whom were taught with strategies derived from interbehavioral psychology, a larger number of interactions in qualitatively more complex levels are observed, this means that in these groups we observe interactions with non-apparent properties of the objects, and relations with extra-situational referents.$esides, in the mentioned groups we observed that interactions initiated by group teachers were followed with a very high probability by students' behaviors,in the same complexity le veis where the teachers' behaviors appeared.Las interacciones maestro-alumno en una situación de enseñanza de la lectura y escritura en el primer grado de primaria, fueron analizados tomando en cuenta el método de enseñanza. En los grupos de niños que fueron enseñados con estrategias derivadas de la psicología interconductual se observaron mayor número de interacciones en niveles cualitativamente mas complejos, es decir, en estos grupos se observan interacciones con las propiedades no aparentes de los objetos,y relaciones con referentes extra situacionales. Además, en estos grupos se observaronque las interacciones iniciadas por los maestros de grupo eran seguidas en una probabilidad muy alta por comportamientos de los alumnos, en los mismos niveles de complejidad en las que se daban los comportamientos de los maestros.Pontificia Universidad Católica del Perú2002-06-01info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/371210.18800/psico.200202.003Revista de Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2002); 61-882223-37330254-9247reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3712/3694info:eu-repo/semantics/openAccessoai:revistaspuc:article/37122025-08-19T15:49:44Z |
dc.title.none.fl_str_mv |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting Interacciones maestro-alumno en una situación de enseñanza de la lengua escrita |
title |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
spellingShingle |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting Bazán Ramírez, Aldo lnteraction functional level reading and writing interactive episode teaching interacción nivel funcional lectura y escritura episodio interactivo enseñanza |
title_short |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
title_full |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
title_fullStr |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
title_full_unstemmed |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
title_sort |
Analysis of teacher-students interactions in a written language learning setting |
dc.creator.none.fl_str_mv |
Bazán Ramírez, Aldo |
author |
Bazán Ramírez, Aldo |
author_facet |
Bazán Ramírez, Aldo |
author_role |
author |
dc.subject.none.fl_str_mv |
lnteraction functional level reading and writing interactive episode teaching interacción nivel funcional lectura y escritura episodio interactivo enseñanza |
topic |
lnteraction functional level reading and writing interactive episode teaching interacción nivel funcional lectura y escritura episodio interactivo enseñanza |
description |
Teacher-student interactions in a reading and writing learning setting in first grade of elementary school, were analyzed taking the teaching method into consideration. Among the groups of children whom were taught with strategies derived from interbehavioral psychology, a larger number of interactions in qualitatively more complex levels are observed, this means that in these groups we observe interactions with non-apparent properties of the objects, and relations with extra-situational referents.$esides, in the mentioned groups we observed that interactions initiated by group teachers were followed with a very high probability by students' behaviors,in the same complexity le veis where the teachers' behaviors appeared. |
publishDate |
2002 |
dc.date.none.fl_str_mv |
2002-06-01 |
dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
format |
article |
status_str |
publishedVersion |
dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3712 10.18800/psico.200202.003 |
url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3712 |
identifier_str_mv |
10.18800/psico.200202.003 |
dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
language |
spa |
dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/psicologia/article/view/3712/3694 |
dc.rights.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
eu_rights_str_mv |
openAccess |
dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
dc.source.none.fl_str_mv |
Revista de Psicología; Vol. 20 Núm. 2 (2002); 61-88 2223-3733 0254-9247 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
instacron_str |
PUCP |
institution |
PUCP |
reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
repository.name.fl_str_mv |
|
repository.mail.fl_str_mv |
|
_version_ |
1840900907446829056 |
score |
13.408957 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).