Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
Descripción del Articulo
Since its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which r...
| Autor: | |
|---|---|
| Formato: | artículo |
| Fecha de Publicación: | 2014 |
| Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| Lenguaje: | español |
| OAI Identifier: | oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8941 |
| Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941 |
| Nivel de acceso: | acceso abierto |
| Materia: | presentiality-virtuality blended learning media convergence mediation techno-pedagogical presencialidad-virtualidad convergencia mediática mediación tecnopedagógica |
| id |
REVPUCP_b57d99b27cd9be0a295bb790c503567e |
|---|---|
| oai_identifier_str |
oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8941 |
| network_acronym_str |
REVPUCP |
| network_name_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository_id_str |
|
| spelling |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended LearningPerspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learningTurpo Gebera, Osbaldopresentiality-virtualityblended learningmedia convergencemediation techno-pedagogicalpresencialidad-virtualidadblended learningconvergencia mediáticamediación tecnopedagógicaSince its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning.Desde su emergencia en el contexto educativo, el blended learning surge como una modalidad con identidad propia. Conforme a su evolución, discurre por contextos configurados por la presencialidad y virtualidad. En un primer estadio, se situó como una modalidad mixta o de combinación; posteriormente avanzó a una integración que supuso la dilución de sus componentes. La progresiva evolución social, tecnológica y cultural hacia la convergencia aporta, en la actualidad, un nuevo norte a la modalidad dada la confluencia de las mediaciones pedagógicas y tecnológicas en el proceso formativo. Este posicionamiento lo ubica dentro de una nueva tendencia, que más que una posibilidad, representa una realidad más explicable sobre el devenir del blended learning.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 67-87Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 67-87Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 67-872304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89412022-11-21T17:33:20Z |
| dc.title.none.fl_str_mv |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning Perspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learning |
| title |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| spellingShingle |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning Turpo Gebera, Osbaldo presentiality-virtuality blended learning media convergence mediation techno-pedagogical presencialidad-virtualidad blended learning convergencia mediática mediación tecnopedagógica |
| title_short |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| title_full |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| title_fullStr |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| title_full_unstemmed |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| title_sort |
Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning |
| dc.creator.none.fl_str_mv |
Turpo Gebera, Osbaldo |
| author |
Turpo Gebera, Osbaldo |
| author_facet |
Turpo Gebera, Osbaldo |
| author_role |
author |
| dc.subject.none.fl_str_mv |
presentiality-virtuality blended learning media convergence mediation techno-pedagogical presencialidad-virtualidad blended learning convergencia mediática mediación tecnopedagógica |
| topic |
presentiality-virtuality blended learning media convergence mediation techno-pedagogical presencialidad-virtualidad blended learning convergencia mediática mediación tecnopedagógica |
| description |
Since its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning. |
| publishDate |
2014 |
| dc.date.none.fl_str_mv |
2014-04-07 |
| dc.type.none.fl_str_mv |
info:eu-repo/semantics/article info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
| format |
article |
| status_str |
publishedVersion |
| dc.identifier.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941 |
| url |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941 |
| dc.language.none.fl_str_mv |
spa |
| language |
spa |
| dc.relation.none.fl_str_mv |
http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349 |
| dc.rights.none.fl_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación info:eu-repo/semantics/openAccess |
| rights_invalid_str_mv |
Derechos de autor 2016 Educación |
| eu_rights_str_mv |
openAccess |
| dc.format.none.fl_str_mv |
application/pdf |
| dc.publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| publisher.none.fl_str_mv |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| dc.source.none.fl_str_mv |
Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 67-87 Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 67-87 Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 67-87 2304-4322 1019-9403 reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú instname:Pontificia Universidad Católica del Perú instacron:PUCP |
| instname_str |
Pontificia Universidad Católica del Perú |
| instacron_str |
PUCP |
| institution |
PUCP |
| reponame_str |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| collection |
Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
| repository.name.fl_str_mv |
|
| repository.mail.fl_str_mv |
|
| _version_ |
1846609447315570688 |
| score |
13.068285 |
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).