Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning

Descripción del Articulo

Since its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which r...

Descripción completa

Detalles Bibliográficos
Autor: Turpo Gebera, Osbaldo
Formato: artículo
Fecha de Publicación:2014
Institución:Pontificia Universidad Católica del Perú
Repositorio:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
Lenguaje:español
OAI Identifier:oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8941
Enlace del recurso:http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941
Nivel de acceso:acceso abierto
Materia:presentiality-virtuality
blended learning
media convergence
mediation techno-pedagogical
presencialidad-virtualidad
convergencia mediática
mediación tecnopedagógica
id REVPUCP_b57d99b27cd9be0a295bb790c503567e
oai_identifier_str oai:ojs.pkp.sfu.ca:article/8941
network_acronym_str REVPUCP
network_name_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository_id_str
spelling Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended LearningPerspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learningTurpo Gebera, Osbaldopresentiality-virtualityblended learningmedia convergencemediation techno-pedagogicalpresencialidad-virtualidadblended learningconvergencia mediáticamediación tecnopedagógicaSince its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning.Desde su emergencia en el contexto educativo, el blended learning surge como una modalidad con identidad propia. Conforme a su evolución, discurre por contextos configurados por la presencialidad y virtualidad. En un primer estadio, se situó como una modalidad mixta o de combinación; posteriormente avanzó a una integración que supuso la dilución de sus componentes. La progresiva evolución social, tecnológica y cultural hacia la convergencia aporta, en la actualidad, un nuevo norte a la modalidad dada la confluencia de las mediaciones pedagógicas y tecnológicas en el proceso formativo. Este posicionamiento lo ubica dentro de una nueva tendencia, que más que una posibilidad, representa una realidad más explicable sobre el devenir del blended learning.Pontificia Universidad Católica del Perú2014-04-07info:eu-repo/semantics/articleinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionapplication/pdfhttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 67-87Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 67-87Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 67-872304-43221019-9403reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perúinstname:Pontificia Universidad Católica del Perúinstacron:PUCPspahttp://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349Derechos de autor 2016 Educacióninfo:eu-repo/semantics/openAccessoai:ojs.pkp.sfu.ca:article/89412022-11-21T17:33:20Z
dc.title.none.fl_str_mv Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
Perspectiva de la convergencia pedagógica y tecnológica en la modalidad blended learning
title Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
spellingShingle Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
Turpo Gebera, Osbaldo
presentiality-virtuality
blended learning
media convergence
mediation techno-pedagogical
presencialidad-virtualidad
blended learning
convergencia mediática
mediación tecnopedagógica
title_short Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
title_full Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
title_fullStr Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
title_full_unstemmed Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
title_sort Pedagogical and Technological Perspective in Convergence Blended Learning
dc.creator.none.fl_str_mv Turpo Gebera, Osbaldo
author Turpo Gebera, Osbaldo
author_facet Turpo Gebera, Osbaldo
author_role author
dc.subject.none.fl_str_mv presentiality-virtuality
blended learning
media convergence
mediation techno-pedagogical
presencialidad-virtualidad
blended learning
convergencia mediática
mediación tecnopedagógica
topic presentiality-virtuality
blended learning
media convergence
mediation techno-pedagogical
presencialidad-virtualidad
blended learning
convergencia mediática
mediación tecnopedagógica
description Since its emergence in the educational context, the blended learning insurgentas a modality with its own identity. According to its evolution, runs through presentiality configured contexts and virtuality. In a first stage, stood as a mixed or combined mode, and then advanced to integration, which resulted in the dilutionof its components. The progressive social changes, technological and cultural towards convergence, today brings a new north-mode, given the confluence of pedagogical and technological mediations in the training process. This position places him in a new trend that more than a possibility, actually represents a more explicable on the future of Blended Learning.
publishDate 2014
dc.date.none.fl_str_mv 2014-04-07
dc.type.none.fl_str_mv info:eu-repo/semantics/article
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
format article
status_str publishedVersion
dc.identifier.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941
url http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941
dc.language.none.fl_str_mv spa
language spa
dc.relation.none.fl_str_mv http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/8941/9349
dc.rights.none.fl_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
info:eu-repo/semantics/openAccess
rights_invalid_str_mv Derechos de autor 2016 Educación
eu_rights_str_mv openAccess
dc.format.none.fl_str_mv application/pdf
dc.publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
publisher.none.fl_str_mv Pontificia Universidad Católica del Perú
dc.source.none.fl_str_mv Educacion; Vol. 23 No. 44 (2014); 67-87
Educación; Vol. 23 Núm. 44 (2014); 67-87
Educacion; v. 23 n. 44 (2014); 67-87
2304-4322
1019-9403
reponame:Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
instname:Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron:PUCP
instname_str Pontificia Universidad Católica del Perú
instacron_str PUCP
institution PUCP
reponame_str Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
collection Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú
repository.name.fl_str_mv
repository.mail.fl_str_mv
_version_ 1846609447315570688
score 13.068285
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).