Pedagogical-Didactic Strategy to promote critical reading
Descripción del Articulo
This article gathers the experience of classroom research called: the textual macrostructure as a pedagogical-didactic strategy to promote critical reading in undergraduate students. The project undertaken in January 2013 and completed in December 2014, assumes one of the problems experienced daily...
Autor: | |
---|---|
Formato: | artículo |
Fecha de Publicación: | 2020 |
Institución: | Pontificia Universidad Católica del Perú |
Repositorio: | Revistas - Pontificia Universidad Católica del Perú |
Lenguaje: | español |
OAI Identifier: | oai:revistaspuc:article/22022 |
Enlace del recurso: | http://revistas.pucp.edu.pe/index.php/educacion/article/view/22022 |
Nivel de acceso: | acceso abierto |
Materia: | Critical reading Learning strategy Critical teaching Semantic macrostructure Descriptive argumentative texts Lectura crítica Estrategia de aprendizaje Didáctica crítica Macroestructura semántica Textos argumentativos descriptivos Leitura crítica Estratégia de aprendizagem Ensino crítico Macroestrutura semântica Textos descritivos e argumentativos |
Sumario: | This article gathers the experience of classroom research called: the textual macrostructure as a pedagogical-didactic strategy to promote critical reading in undergraduate students. The project undertaken in January 2013 and completed in December 2014, assumes one of the problems experienced daily by students in their academic development: the limited ability to live in critical reading. This is an action research in education that uses a critical reading sheet, designed to identify semantic macrostructures in argumentative-descriptive texts. This research activity allowed us to observe step by step the way in which students explore and display other forms of reading, other than literal. The study helped validate the critical reading sheet as a pedagogical-didactic strategy that favors high-level reading. |
---|
Nota importante:
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).
La información contenida en este registro es de entera responsabilidad de la institución que gestiona el repositorio institucional donde esta contenido este documento o set de datos. El CONCYTEC no se hace responsable por los contenidos (publicaciones y/o datos) accesibles a través del Repositorio Nacional Digital de Ciencia, Tecnología e Innovación de Acceso Abierto (ALICIA).